První muž nejúspěšnější české společnosti Detlef Wittig představil plán na zdvojnásobení výroby vozů Škoda. V příštím roce předpovídá zvýšení výroby na 616 tisíc aut a s pokořením hranice 800 tisíc se počítá do roku 2010. Automobilce v tom má pomoci silná poptávka na takzvaných mladých trzích, tedy v Číně, Rusku a Indii.

Škoda Auto byla na začátku letošního roku nejziskovější divizí koncernu Volkswagen. Marže provozního zisku mladoboleslavské firmy výrazně převýšila ostatní značky koncernu, když činila 8,5 procenta, zatímco značka VW vykázala 2,1 procenta a divize luxusních vozů Audi 4,6 procenta.

V prvním pololetí mladoboleslavská automobilka zvýšila meziročně prodej o 13,2 procenta na 311 062 automobilů. Nejvíce se vozů Škoda, konkrétně 173 392, prodalo v západní Evropě. Největší nárůst prodeje zaznamenaly trhy střední a východní Evropy, který meziročně vzrost o 16,4 procenta, sdělil ČTK začátkem července mluvčí Škoda Auto Jaroslav Černý.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru