Důvěra zákazníků v on-line bankovnictví kvůli množícím se internetovým útokům celosvětově stále klesá. Více než polovina lidí by si on-line bankovnictví vůbec nepořídila a ti, kteří internetové či telefonní bankovnictví využívají, požadují lepší zabezpečení než jen pomocí uživatelského jména a hesla. Vyplynulo to z výsledku loňského průzkumu společnosti RSA, zabývající se elektronickou bezpečností.


Lidé se obávají zejména podvodu pomocí phishingu, jímž se označuje především podvodný e-mail, jehož cílem je vylákat důvěrné informace například o bankovním kontě, a ty pak využít zpravidla ke krádeži. Průzkum ukázal, že na e-mail od banky kvůli obavám z phishingu neodpoví 82 procent vlastníků účtů. Ještě v roce 2005 by takto reagovalo 79 procent a o rok dříve 70 procent respondentů.
Navíc až 44 procent vlastníků účtů se vyjádřilo, že jsou v poslední době stále více znepokojeni s dalšími typy útoků, jako jsou trojští koně a keyloggery. Uvítali by proto bezpečnější systém ověřování a zjišťování oprávněnosti držitele k provedení příslušné transakce než jen pomocí hesla a jména. Naprostá většina vlastníků účtů (91 procent) zdůraznila, že by byli ochotni začít používat novou metodu autentifikace, pokud by se jejich banka rozhodla nabídnout silnější bezpečnost. Účastníci průzkumu se přitom přiklánějí k tomu, aby banky využívaly autentifikaci založenou na rizicích. Ta je podle RSA utvořena tak, aby nabízela silnou bezpečnost s minimálním dopadem na uživatele.


"V roce 2006 zažily finanční instituce mnoho událostí, které ohrozily bezpečnost jejich on-line bankovnictví. Náš výzkum potvrzuje, že trh se pohybuje tím správným směrem - více než 90 procent zákazníků je ochotno používat silnější zabezpečení, když bude nasazené. Banky by na tento fakt neměly zapomínat, když chtějí posílit své podnikání," komentoval výsledky průzkumu, jehož se zúčastnilo 1678 lidí z osmi zemí světa, viceprezident a generální manažer divize zákaznických řešení RSA Christopher Young.