Na Němce čeká od 1. ledna největší poválečné zvýšení daně z přidané hodnoty, a to ze 16 na 19 procent. Kvůli tomu se předpokládá zdražení třeba domácích spotřebičů, elektřiny, služeb nebo aut. Spotřebitelské organizace ale varovaly před překotnými nákupy, protože některé obchody zdražovaly už během roku. Část obchodní sítě naopak signalizovala, že mnohé zboží bude po svátcích ještě levnější. Jeden ze sloganů, kterým se do posledních dnů roku snaží němečtí obchodníci přilákat zákazníky k nákupům, zní například Darujeme vám daň z přidané hodnoty!.

Související
Newsletter

Byznys

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější z byznysu a finančních trhů?

Každý pátek od nás dostanete souhrn klíčových událostí doplněných o kontext. Autory jsou přední osobnosti Hospodářských novin: Jaroslav Mašek, Luděk Vainert, Milan Mikulka, Jana Klímová a Martin Ehl.

Přihlášením k newsletteru beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru