Zástupci bank o zavedení takzvaného systému cash back jednají. Banky dokončují nutné analýzy a sjednávají podmínky poskytování nové služby. V Čechách dosud neznámý systém spočívá v tom, že zákazník si na účtenku za nákup nechá přičíst ještě libovolnou sumu, kterou mu pokladní vydá z pokladny a při čtení karty strhne hotovost i nákup v rámci jedné transakce.

Podle mluvčího ČSOB Pavla Hejzlara bude možné stanovit předběžný termín zavedení systému cash back, až banky mezi sebou domluví technické řešení a podmínky. Teprve poté začnou také jednat s obchodníky. Teoreticky je možné hovořit už o roce 2006, uvedl Hejzlar. Zavádění však bude postupné, neboť je nutné vyměnit současné platební terminály, které novému systému nevyhovují.
Česká spořitelna možnosti zavedení systému cash back v současnosti analyzuje. "Během druhého čtvrtletí letošního roku bychom měli mít výstupy z analýzy, na jejichž základě se rozhodneme, zda službu zprovozníme a pokud ano, za jakých podmínek," uvedla mluvčí spořitelny Klára Gajdušková pro ČTK. Banky se navíc údajně nebojí, že by při rozmachu nové služby klesl zájem o výběr peněz z bankomatů. Gajdušková se domnívá, že bankomaty dnes neslouží jen k výběru hotovosti, ale nabízejí i řadu dalších služeb.

Obchodníci mají o systém cash back zájem, přináší jim obdobnou konkurenční výhodu jako akceptace platebních karet. "Naším cílem je, abychom mohli tuto službu zákazníkům nabídnout," sdělil Petr Uchytil z tiskového oddělení Delvity. Dodal, že to však musí být výhodné pro všechny strany. Potřeba držet dostatečnou výši hotovosti v pokladnách je pro ně rizikem. Proto v současnosti firma analyzuje možné dopady jak pro zákazníky tak pro ni.

V zahraničí mají se systémem cash back dobré zkušenosti. Služba funguje například ve Velké Británii nebo v USA. Před několika měsíci byla zavedena i v Polsku.