REDMOND/LOS ANGELES 3. srpna (ČTK) - Firma se Yahoo se snaží reagovat na kroky konkurenčního vyhledávače Google. Podobné kroky však chystá i Microsoft, který chce službu upravit tak, aby brala ohledy na priority uživatelů.
Společnost Yahoo! založila zcela novou součást s názvem Yahoo! Local, která je konkurentem služby Google. Provozovatel vyhledávače Google je v současné době těsně před vstupem na burzu a nových platforem spustil několik. Podobně jako Google i Yahoo! chce profitovat z reklamy na místních trzích.
"Místní informace jsou tak trochu dědictvím Yahoo!. Máme to v krvi," prohlásil šéf Yahoo! Local Paul Levine. Ten odhaduje, že z celkových výdajů na místní reklamu se pouze asi půl procenta týká on-line reklamy, uvedla agentura Reuters.
Nový místní vyhledávač Yahoo! umožní uživatelům hledat třeba restaurace nebo zubní ordinace, k dispozici budou telefonní čísla a mapky, případně i hodnocení úrovně služeb. Uživatel si vždy jen zadá lokalitu, v níž se má vyhledávat, a může zadat i vzdálenost, do které je pro něj ještě služba časově dostupná.
Podobnou příležitost vidí i Microsoft. "Vyhledávání učiníme opravdu hodně osobní," řekl zakladatel Microsoftu Bill Gates.
Google chce v polovině srpna prodat asi 24,6 milionu akcií, což je zhruba devět procent kapitálu. Firma stanovila prodejní cenu na 108 až 135 dolarů za kus, takže by měla získat 2,7 miliardy až 3,3 miliardy dolarů. Už teď se ale ozývají hlasy, že Google je ve svých požadavcích příliš náročný a cena by mohla na burze rychle klesnout.