Teoreticky by České dráhy neměly na přepravě cestujících nikdy prodělat. Od státu a krajů by měly dostat za ztrátové vlaky úhrady, které umožní přiměřený zisk.

A na nedotovaných spojích by měly vydělat, protože právě kvůli tomu je přece provozují. Jenže realita je jiná. České dráhy dosahují zisku jen na mezinárodní dopravě. Nový šéf Daniel Kurucz proto vymýšlí, čím skupina ztrátu z přepravy cestujících vyrovná.

"Systém Českých drah je vytvořen tak, že budeme vytvářet ztrátu," popisuje Kurucz. A důvodů je podle něj hned několik. Objednatelé dopravy, tedy kraje a stát, neplatí vše, co mají. A v komerční dopravě (například na lince mezi Prahou a Ostravou) táhnou firmu do ztrát vysoké odpisy jednotek Pendolino. Ztrátová jsou i nádraží, kdy příjem z nájmu nestačí na údržbu a opravy.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

  • Šéf Českých drah Daniel Kurucz se chce pustit do nových oborů podnikání. I do těch, které s železniční dopravou přímo nesouvisejí. Pro HN popisuje, že jde o jednu z cest, jak vyvážit ztrátové hospodářství podniku.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.