Teoreticky by České dráhy neměly na přepravě cestujících nikdy prodělat. Od státu a krajů by měly dostat za ztrátové vlaky úhrady, které umožní přiměřený zisk.

A na nedotovaných spojích by měly vydělat, protože právě kvůli tomu je přece provozují. Jenže realita je jiná. České dráhy dosahují zisku jen na mezinárodní dopravě. Nový šéf Daniel Kurucz proto vymýšlí, čím skupina ztrátu z přepravy cestujících vyrovná.

"Systém Českých drah je vytvořen tak, že budeme vytvářet ztrátu," popisuje Kurucz. A důvodů je podle něj hned několik. Objednatelé dopravy, tedy kraje a stát, neplatí vše, co mají. A v komerční dopravě (například na lince mezi Prahou a Ostravou) táhnou firmu do ztrát vysoké odpisy jednotek Pendolino. Ztrátová jsou i nádraží, kdy příjem z nájmu nestačí na údržbu a opravy.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru