Firmy dál drží výdaje na služební cesty na uzdě. "Obávám se, že příští rok budou ještě opatrnější. Zvlášť potom, co se tady zhoršily i vnější podmínky, na mysli mám krok ČNB," říká v rozhovoru pro IHNED.cz Josef Trejbal, šéf portálu Letuška.cz, který patří pod společnost Asiana.

A dodává, že si nedovede představit, jaký bude mít oslabení koruny vliv na cestování. Naopak silná konkurence mezi leteckými dopravci bude podle Trejbala tlačit na ceny.

Letuška.cz přeprodává především letenky a další služby v cestovním ruchu. Její příjmy se odvíjejí hlavně od počtu prodaných letenek, provize odpovídají několika stovkám korun za jednu letenku. Tržby celé Asiany v minulém roce přesáhly 1,62 miliardy korun. 

Za první polovinu roku se v Česku snížil prodej letenek. Podařilo se ve druhém pololetí tento propad dohnat? 

Přesná čísla trhu nejsou zatím známá, ale podle ukazatelů, které znám, ve druhé polovině roku prodej letenek mírně rostl. Největší vliv na to měl velmi silný listopad, kdy nám stouply prodeje téměř o pětinu. Za celý rok pak předpokládám, že trh s letenkami vykáže buď slabý růst, nebo v meziročním srovnání bude na nule. 

Jaké výsledky letos čekáte vy? 

I přesto, že trh spíše stagnuje, v prodejích máme desetiprocentní nárůst. Podařilo se nám víc propojit distribuční kanály a to se letos pozitivně projevilo. Osvědčil se i silný prodej pro korporátní klienty a státní správu, pro které je výhodné s námi spolupracovat. 

Export je pořád silným tahounem české ekonomiky. Vydávají se firmy opět častěji na služební cesty, nebo je korporátní klientela dál v útlumu? 

Firmy šetří pořád. Snažíme se zvýhodnit naše nabídky snížením cen doplňkových cestovních služeb až na naše náklady a podobně. Je ale pravda, že firmy nezačaly ani letos nějak výrazněji létat. 

Zbývá vám ještě 60 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se