Češi už teď vypijí víc piva v lahvích než toho točeného. Pivo, které proteče pípou tvoří zhruba 43 procent z celkové tuzemské spotřeby. A spotřeba v restauracích a hospodách dál klesá.

Například podle finančního ředitele Kofoly Daniela Buryše si za to pivovary můžou samy. Hlavně tím, že se soustředí na produkci baleného piva v plastových lahvích s větším objemem a nižší cenou.

Takovou kritiku ale zástupci pivovarů striktně odmítají. "Naopak, pracujeme na tom, aby se hosté vrátili do restaurací. S balením piva v plastech reagujeme jen na poptávku," říká nový šéf Českého svazu pivovarů a sladoven Vladimír Balach pro IHNED.cz.

Přiznává ale, že to bude těžké a že předpokládá, že pokles významu sudového piva bude pokračovat i v příštím roce.

To se pivovarům samozřejmě nelíbí, restaurace pro ně představují větší byznys. I proto, že při nákupu v obchodě má zákazník kontrolu nad tím, kolik piva nakonec vypije, zatímco v pohostinství často zaplatí víc, než původne plánoval.

Zatím jste si přečetli 30 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru