Autobazarům AAA Auto se daří nejlépe od propuknutí finanční krize, která silně zasáhla automobilový průmysl, vyplývá to z neauditovaných výsledků, které skupina zveřejnila ve čtvrtek, přičemž auditované výsledky vydá na konci dubna.

Čistý zisk skupiny se oproti roku 2010 zdvojnásobil na 10,3 milionu eur (přes 250 milionů korun), zatímco provozní zisk rostl o 80 procent na 21,9 milionu eur (asi 540 milionů korun). Tržby pak stouply o třetinu na 276,7 milionu eur, (asi 6,8 miliardy Kč).

"Na lepší ziskovosti a efektivnosti se projevila opatření, která byla zavedena v reakci na krizi," uvedla firma.

Už dříve přitom oznámila, že loni zvýšila prodej ojetých aut meziročně o 13,4 procenta na 44 828 kusů, a jejich průměrná cena vzrostla o 16,3 procenta na 5131 eur (zhruba 127 000 Kč) za auto.

V rámci prodejní výkonnosti jednotlivých zemí se z celkového počtu prodaných vozů loni prodalo 32 936 vozů v České republice (meziročně +13,5 %), 11 592 na Slovensku (+10,3 %) a 300 vozů v Rusku, kde společnost v září minulého roku otevřela svou první pobočku poblíž Moskvy. Tato pobočka blízko Moskvy by měla dosáhnout bodu zvratu již v polovině roku.

V roce 2011 AAA Auto obnovila regionální expanzi, když po 4 letech firma otevřela další českou pobočku, další dvě pak přibyly letos v únoru 2012. Tato pobočka blízko Moskvy by měla dosáhnout bodu zvratu již v polovině roku.

AAA Auto věří, že díky další expanzi na všech třech zmíněných trzích letos dosáhne společnost ještě vyššího zisku, než tomu bylo v roce 2011. Šéf skupiny Anthony James Denny uvedl, že nejistota ohledně budoucího ekonomického vývoje neměla významný dopad na poptávku spotřebitelů po ojetých vozech. Předpokládá tedy, že by zisk mohl růst nejméně o 20 procent při obratu o nejméně 5 procent vyšším ve srovnání s loňským rokem.

Jak je management AAA Auto spokojen s vývojem hospodaření a s prodeji vozů v loňském roce? Jaká je situace na trhu s ojetými vozy? O které vozy je v současnosti největší zájem? A jaké jsou další plány této sítě autobazarů?

Online rozhovor

Opačné řazeníObnovit
Čtenářský dotaz
Dobry den, pani Topolova. Zajimalo by mne, jak se meni zajem a chovani zakazniku v dnesni dobe, kdy ma vetsina lidi hluboko do kapsy? Roste zajem o autobazary? A o ktere vozy je ted zajem? Diky za odpoved. J.
K.T.
Soudě podle našich obchodních výsledků zájem o ojeté vozy roste, jen v loňském roce jsme jich prodali o 13% více než v roce předcházejícím. Dá se říci, že dnešní zákazník je naopak náročnější, chce za stejnou cenu více.
Čtenářský dotaz
Dobrý den, paní Topolová? V jakém časovém horizontu předpokládáte, že bude i u nás v Česku přetáčení kilometrů klasifikováno jako trestný čin (po vzoru Německa, Británie, Francie, Belgie, USA)? Samozřejmě, že budete lobbovat proti. Byl by to pak podle Vás konec vašeho businessu? Nevadí Vám, že je tak většina Vašich obchodních aktivit postavena na podvodu (ze zákona legálního, ne už tak z hlediska morálního)?
K.T.
Naše společnost se ve věci boje proti přetáčení tachometrů dlouhodobě angažuje a pokud to bude klasifikováno jako trestný čin, úpravu legislativy přivítáme a našemu obchodu to pouze pomůže.
Čtenářský dotaz
Můžete mi, paní viceprezidentko, zaručit, že když koupím ojetý vůz v AAA, bude stav na tachometru odpovídat skutečnosti? Chci jasnou odpověď nebo žádnou
K.T.
Každý zákazník naší společnosti je plně srozuměn se stavem vozu, který kupuje, včetně reálnosti km. Tato je doložena certifikátem Autogarance Carlife.
Čtenářský dotaz
V jakém typu automobilu jezdíte paní ředitelko ? Krásná žena by měla jezdit v krásném autě. Děkuji
K.T.
Děkuji:) jezdím Mercedesem ML.
Čtenářský dotaz
Dobrý den Karolíno, proč jsou auta v ČR oproti jiným zemím předražená? Je velký rozdíl koupit vůz v SRN, FR či CH a v ČR. A proč se stáváme smetištěm Evropy co se týče ojetých vozů. Další otázka. Jste zadaná? :-)
K.T.
Dobrý den, nevím, z čeho Vaše informace o předraženosti vychází, během posledních dvou tří let klesly ceny ojetých vozů na svoje historické minimum a vzhledem k tlaku ze strany prodejců nových automobilů musí být ceny vozů ojetých konkurenceschopné. Ano, jsem vdaná:)
Čtenářský dotaz
Dobry Den, Poplatek za vyrizeni uveru na sto tisic mi byl nauctovan 30 000,- !!! misto avizovanych 3 000,- AAA odmita chybu napravit , a pry neni jejich povinnost dokazat ze poplatek je spravny. Co na to rikate? Je to standard u vas uctovat cca 30% poplatek z pujcovane castky? A neresit pripadne stiznosti?
K.T.
Poprosím Vás o zaslání konkrétních informací k Vašemu obchodnímu případu na adresu denny@aaaauto.cz a nechám jej prověřit.
Čtenářský dotaz
Opravdu u vas nakupuje Jaro Slavik? Proc by kupoval ojetinu s pretocenym tachometrem?
K.T.
Ano, Jaro Slávik s naší společností spolupracuje a můžete se zeptat přímo jeho, zda je s vozem spokojen či nikoliv.
Čtenářský dotaz
Mam zkusenost s vasim firmou. Prodoval jsem auto na inzerat. Byl jsem kontaktovat z callcentra AAA, ze presne muj vuz potrebuji a okamzite ho vykoupi okamzite za hotove. Nasedl jsem do auta a dle instrukci dojel na pobocku AAA. Tam vubec nevedeli, ze mam prijet a nastal "standardni vykup". Auto shledano v perfektvnim stavu. Oznameni mozne vykupni ceny, vyrazne nizsi, nez slibovana v telefonu. Ja jsem odmitl, nasledne 40 minut pauza (udajna konzultace s managerem). Nasledne oznameni ceny o malinko vyssi. Prestoze jsem jasne deklaroval, za kolik chci auto prodat, byl jsem doslova lsti drzen na miste temer 3 hodiny, nez mi i na zaklade stejne zkusenosti vsech pritomnych doslo, ze to je pouze hra. Odjel jsem domu, nasledne jsem byl kontaktovat opet z call centra, abych se vratil. Tato zkusenost neni ojedinela, znam osobne mnoho lidi se stejnou zkusenosti a i pracovnik na miste, kdyz jsem si chtel stezovat priznal, ze system takto funguje. Staci si zadat jmeno vasi firmy na internetu a ziskate obdobne reference kde koho na to same. Podotykam, ze vse se odehralo v nedeli kolem obeda. Na miste byli i lide, co se trmaceli do bazar z velke dalky a nakonec i diky tomu podlehli tlaku a auto prodali vyrazne pod cenou, na kterou byli nalakani. PS: auto jsem za 2 dny bez problemu prodal naprimo za cenu, co byla v inzeratu. Nedomnivate se, ze toto je minimalne neslusne?
K.T.
Ocenění vozu po telefonu je vždy orientační, pracovník call centra dostává o vozu pouze základní informace. Upřesnění výkupní ceny může být pouze až po prohlídce technikem a zjištění dalších parametrů vozu. Kolikrát se stává, že zákazník si není vědom skutečností, které finální cenu vozu skutečně ovlivňují.
Čtenářský dotaz
Dobrý den, myslíte, že vypadá věrohodně, když v nabídce vašeho autobazaru jsou vozy staré 5 let a mají najeto do 100 tis. km? Je vaší firemní strategií jak dělat velká čísla v prodejích právě manipulace s najetými kilometry? A druhý dotaz, proč máte tak předražené úvěry na auta, když se chlubíte nejvýhodnější nabídkou?
K.T.
Dobrý den, takové vozy v naší nabídce skutečně máme. Nevykupujeme vozy pouze firemní, ale i od soukromých osob, které nenajezdí denně stovky kilometrů. Co se týká nabízených úvěrů, spolupracujeme s renomovanými fin. partnery a ti dávají na výběr, takže zákazník si může vybrat dle svých preferencí a možností.
Čtenářský dotaz
Dobrý den, proč jsem ještě nedostal technický průkaz po koupi auta již 9.3.2012? Proč máte pořád na webu auta s nižší cenou a menším počtem km, když už nejsou... je to patrně tím, že důležité je, aby zákazník do autobazaru přišel a pak ho už " nepustíte "? Proč inzerujete, že 9.3.12 nabízíte zimní pneu a pak vnutíte navigaci ? Děkuji
K.T.
Dobrý den, o lhůtě na dodání technického průkazu je každý zákazník při prodeji informován. Pokud se tak ve Vašem případě nestalo, prosím zašlete konkrétní informace k Vašemu dotazu na e-mail denny@aaaauto.cz. A co se týká nabídky aut, pouze v březnu jsme jich prodali skoro čtyři tisíce, takže si umíte představit objem zákazníků, kterým se samozřejmě snažíme vyjít vstříc.
Čtenářský dotaz
Dobrý den, jak vnímáte konkurenci malých autobazarů ? Před cca 10 lety jste na jejich úkor rostli, protože jste nabízeli lepší služby, například garance původu auta. Od té doby se ale mnohé změnilo a dnes je mnoho malých bazarů na slušné úrovni, v leččems jsou i lepší - například neklamou zákazníky fiktivní cenou "při využití našich finančních služeb". Neroste teď jejich podíl na úkor velkých autobazarů ?
K.T.
Naše společnost žádný tlak v tomto směru necítí. Naše výhoda spočívá v tom, že máme nejširší pobočkovou síť v ČR a na Slovensku, největší nabídku aut, nejširší portfolio finančních a doplňkových služeb a v neposlední řadě unikátní garance. Tím vším se blížíme úrovni prodejců nových aut.
Čtenářský dotaz
Dobrý den, domníváte se že koupě 5-10 let starého vozu značky Mercedes nebo BMW v cenových relacích 150-200 000 Kč je výhodná?
K.T.
Dobrý den, obě tyto prémiové značky jsou spolehlivé, doporučovala bych ovšem u konkrétní nabídky vždy zvážit konkrétní nájezd km a s tím související stav vozu. V neposlední řadě záleží, co od tohoto automobilu očekáváte.
Čtenářský dotaz
Dobry den, o jake vozy je nejvetsi zajem, a jaky je rozdil mezi vasi kupni a prodejni cenou?
K.T.
Dobrý den, co do značky, dlouhodobě vedou škodovky. Obecně lidé chtějí auta po 1. nebo 2. majiteli, s nízkým nájezdem km a transparentní servisní historií. Náš obchodní model je založen na rychlé obrátkovosti, resp. vysokém počtu zobchodovaných vozů a tudíž si můžeme dovolit nízké marže.
Čtenářský dotaz
Dobrý den paní Topolová, vím že spousta dotazů je podobného rázu, nicméně ani já si neodpustím malý dotaz ohledně stáčení tachometrů: Nechcete svůj bussiness postavit na poctivosti? Tachometry nestáčet, zákazníkům nelhat.. Myslím že vzhledem k pozici jakou AAA na trhu má by to nebylo od věci - ne zákázníky lákat na různé pofiderní a "výhodné" slevy, ale nabízet auta za cenu odpovídající stáří vozu? Poté by si u Vás auto koupil třeba i nějaký inteligentní člověk. Protože pokud vezmu v potaz reference a zkušenosti mých známých, nikdo inteligentní si u Vás auto nekoupí. Děkuji za odpověď, Martin Čech
K.T.
O toto se dlouhodobě snažíme. Pokud bychom se stáčením tachometrů souhlasili, nečinně bychom tomu přihlíželi, a tomu tak není. Jak jsem uvedla, každý zákazník je plně srozuměn, jaké auto kupuje. V extrémním případě, kdybyste koupil vůz s neodpovídajícím tachometrem, tak Vám ho jako jediní vyměníme.
Čtenářský dotaz
Dobrý den, bohužel mám s AAA Auto pozitivní i negativní zkušenosti. Spíše zmíním ty negativní. Proč na internetu inzerujete výši splátek, na kterou se nikdy zákazník nedostane? Nejedná se v tomto případě o klámání spotřebitele? Proč nejsou vaši pracovníci školeni tak, aby nedocházelo ke ztrátám TP při prodeji aut a v případě, že jste majitelem vozu například 20 dní, tak kupujícímu TP ihned nedáte a vymlouváte se na fakt, že vozidlo je nejprve potřeba odhlásit a když TP najdete, tak se jej zřeknete ve prospěch nového majitele? Děkuji za odpovědi.
K.T.
Co se týká výše splátek, tyto jsou vždy vypočítány na základě všech dostupných parametrů. My jsme se snažili vyjít maximálně vstříc našim zákazníkům a zařadili jsme do nabídky fin. produktů Jistou půjčku, která umožňuje získat prostředky i osobám, které jinde úvěr neobdržely.
Čtenářský dotaz
Dobrý den, pročetl jsem si dotazy položené přede mnou. Bohužel, nezbývá mi, než souhlasit. Nemyslíte si, že kdyby jste začali dodržovat základní principy lidské slušnosti, vydělaly by na tom ve výsledku obě strany? Mám naprosto stejnou zkušenost, jako pisatelé přede mnou. Asi bych se styděl pracovat ve firmě, kde je tato praxe běžnou součástí pracovního dne. Vedení o tom musí vědět, neboť to vypadá, že samo takto podmínky nastavilo. Funguje to všude a dlouho, takže výmluvy na jednotlivé excesy nejsou na místě... A prosím, hlavně tady neoperujte na svou obranu například tím, že si v čekárně můžu dát zkaženou vodu do kelímku, zdarma.
K.T.
Dobrý den, s čím konkrétně jste byl v naší společnosti nespokojený? Napište prosím konkrétní připomínky na e-mail denny@aaaauto.cz.
Čtenářský dotaz
Dobrý den, proč prodáváte automobily, které byly havarované jako nehavarované? Jaká je vazba na Cebia, když Cebia doloží u stočeného tachometru fakt, že stočený nebyl? Děkuji za odpovědi.
K.T.
Dobrý den, každý vůz prochází při výkupu důkladnou technickou kontrolou a diagnostikou. Z tohoto důvodu jsou pak vozy následně rozdělovány do čtyř kategorií podle jejich technického stavu. Zákazníkovi je tato informace vždy poskytnuta.
Čtenářský dotaz
Dobrý den, proč neaktualizujete nabídku aut na webu ihned po jejich prodeji, již několikrát mi bylo sděleno po mém zájmu o auto, že je prodáno s tím, že mi udělají jinou nabíku. Děkuji za odpověď
K.T.
Dobrý den, aktualizace webu probíhá pravidelně, ale při tak vysokém počtu prodávaných vozů na 17 pobočkách může skutečně, nicméně vyjímečně dojít k tomu, že si vyhlédnete vůz, který byl před chvilkou prodán.
Čtenářský dotaz
Dobrý den, v USA, Británii, Itálii nebo Polsku zvýšili zdanění luxusnějších vozidel, což vede k tomu, že se jich lidé zbavují a prodávají je do zahraničí. Máme šanci, že luxusní ojetiny u nás díky větší nabídce zlevní?
K.T.
Případný pokles cen by byl kompenzovaný rostoucí poptávkou po krizi, takže ve výsledku si myslím, že případné zlevnění ano, ale ve velmi omezené míře. Děkuji všem za zaslané dotazy a přeji hezký den.
Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru