Nyní, když Microsoft kupuje Skype za 8,5 milionu dolarů, má tato služba slušné vyhlídky se pevněji etablovat ve světě byznysu, píše americký ekonomický měsíčník Fortune.

Skype pravidelně používá 170 milionů uživatelů a jejich počet se ročně zvyšuje o 40 procent.

"Pohovory po Skypu rychle nahrazují běžné telefonní průzkumy, když se zaměstnavatelé snaží seznámit s kandidáty v rámci nějakého širšího předvýběru," říká Bill Rosenthal, šéf firmy Communispond, která v USA již 42 let koučuje manažery v komunikačních dovednostech.

Tady je jeho šest tipů, jak se ukázat  možnému zaměstnavateli v dobrém světle.

1. Zvolte si profesionální uživatelské jméno. Stejně jako u e-mailové adresy, kterou používáte v profesním životě, přezdívky jako Partyzvíře2011 nebo Ďáblíček33 nejsou dobrý nápad.

2. Trénujte mluvení do počítače. Před pohovorem či obchodní schůzkou po Skype se dobře seznamte s technikou, radí Rosenthal. "Pravidelně ji používejte. Trénujte si pohovor nanečisto s přítelem."

3. Věnujte pozornost správnému nastavení. Pozadí v záběru by mělo být uklizené, uspořádané, bez rušivých objektů, pohybů či zvuků. "Dejte si pozor, aby za vámi nebylo žádné světlo, protože vaše tvář by tak byla tmavší," radí Rosenthal. "Pokud je to třeba, přemístěte monitor."

4. Nenechte se rušit. Samozřejmě si vypněte mobil. Pokud skypujete z domova, vykažte po čas rozhovoru z místnosti své rodinné příslušníky a domácí mazlíčky. Stejně jako u klasických telefonních hovorů, vyjící pes či neodbytný potomek vám věc neulehčí.

5. Trochu couvněte. Nenaklánějte se příliš blízko k monitoru. Nechcete, aby vám byl vidět pouze obličej. 

6. Udržujte (virtuální) oční kontakt. Když se budete dívat do monitoru, místo do kamery, budete vypadat nejistě. "Nezírejte ale ani bez mrknutí do kamery, vypadalo by to divně," říká Rosenthal.

Stejně jako u skutečného pohovoru či schůzky, dejte si záležet na prvním dojmu. "Zvláště u pracovního pohovoru, i když má firma pověst "ležérní a nedbalé", vezměte si oblek. Některé věci se nikdy nezmění, uzavírá odborník.

Související
Newsletter

Byznys

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější z byznysu a finančních trhů?

Každý pátek od nás dostanete souhrn klíčových událostí doplněných o kontext. Autory jsou přední osobnosti Hospodářských novin: Jaroslav Mašek, Luděk Vainert, Milan Mikulka, Jana Klímová a Martin Ehl.

Přihlášením k newsletteru beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru