Dozorčí rada Českých aerolinií v pondělí jednala o restrukturalizaci společnosti a zvláště pro zaměstnance následovala rána. Rada vzala na vědomí propuštění 860 zaměstnanců. Aerolinky nyní zaměstnávají 4600 lidí.
Společnost, kterou chce stát zprivatizovat, se v prvním pololetí dostala do ztráty téměř dvě miliardy korun. Předseda dozorčí rady Ivan Kočárník částku upřesnil na 1,8 miliardy korun. Situaci má zlepšit právě restrukturalizace. Ta počítá s omezením spojů, snížením počtu letadel z 50 na 44 a propouštěním.
Některé stroje se vrátí zpět leasingové společnosti, o prodeji zbylých se ale rozhodne až po privatizaci. Stejně tak o dalším majetku firmy. O propuštění prezidenta ČSA Radomíra Lašáka nikdo z rady neuvažoval.
Piloti se bouří
Proti těmto záměrům se už minulý týden postavili piloti, kteří považují plán za likvidační. Vadí jim především rozprodej majetku. V dopise z minulého týdne piloti vyjádřili obavu, že jde o úmyslnou likvidaci firmy, a žádají premiéra o řešení situace. Dopis podle mluvčí aerolinií Hany Hejskové neobsahuje žádné informace, které by bylo případné komentovat.
Předseda dozorčí rady ČSA Ivan Kočárník se za kroky managementu postavil, naopak expremiér Mirek Topolánek (ODS) prý žádá odvolání prezidenta ČSA Radomíra Lašáka.
Piloti ČSA se bouří proti vedení. Chtějí jednat s premiérem Fischerem - čtěte ZDE
Rozhodnuto: ČSA se zbaví šesti letadel a pětiny zaměstnanců - čtěte ZDE
"Obáváme se, že se může jednat o úmyslnou likvidaci českého vlajkového dopravce. V současné době je managementem destabilizován sociální smír uvnitř firmy a pokud nedojde k urychlenému řešení problému, obáváme se silných sociálních nepokojů v průběhu příštích týdnů," píší piloti předsedovi vlády.
Kam směřuje společnost ČSA? Měl by být současný prezident ČSA Radomír Lašák propuštěn? Jaké by měly být restrukturalizační kroky pro záchranu aerolinek?
Na otázky čtenářů odpovídal prezident Českého sdružení dopravních pilotů ČSA Filip Gaspar.