Automobilový průmysl je jedním z nejviditelněji zasažených odvětví ekonomickou krizí. Podle prezidenta Sdružení automobilového průmyslu České republiky Martina Jahna zažívá dokonce nejhorší časy v celé historii.
Automobilky působící v Česku si ale na výraznější útlum nemohou stěžovat. Sice se během zimy krátce potýkaly s odstavením výroby, ale během jara se jejich výroba dostal a na plnou úroveň. Škoda Auto dokonce musela najmout další pracovníky. Důvodem je zavedení šrotovného v evropských státech a v jeho důsledku především silný zájem v Německu právě o auty vyráběna v Česku.
Martin Jahn: Cesta z krize potrvá až pět let - čtěte ZDE
Automobilky nabírají druhý dech. Prodlužují směny a nabírají lidi - čtěte ZDE
Je potřeba zavádět šrotovné i v Česku? Jaký vývoj lze očekávat v automobilovém průmyslu? Bude docházet ke spojování do obřích koncernů? Jaká auta mají budoucnost?
Na tyto i další otázky čtenářů iHNed.cz odpovídal Martin Jahn, šéf Svazu automobilového průmyslu a generální ředitel koncernu Volkswagen pro Rusko.