Za prvních šest měsíců letošního roku klesl zisk módní značky Prada o 21 procent. Dosáhla tak na 244,8 milionů eur, v minulém roce ve stejném období vydělala 308,2 milionů. Hlavními důvody byl podle firmy pokles prodeje zboží z kůže, silné euro i "obtížné ekonomické prostředí", uvedla ve své výsledkové zprávě. Společnost letos také zvedla ceny.

Italský módní dům, který je znám pro své kvalitní boty nebo kabelky, ztratil 1,4 procenta na příjmech z prodeje koženého zboží i kvůli poklesu turistického ruchu ve velkých nákupních destinacích v Evropě i v Asii.

Právě zpomalující ekonomika Číny sebou přináší obavy o síle tamní poptávky v segmentu luxusního zboží. Ihned po vydání zprávy akcie Prada Group na burze v Hong Kongu klesly o 1,3 procenta. Jsou tak na nejnižší úrovni za více než dva roky. 

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru