Finský výrobce mobilních telefonů Nokia ve třetím čtvrtletí dál zvýšil prodej chytrých telefonů Lumia. Celkové tržby společnosti i výnosy divize mobilních telefonů, kterou firma prodá americkému Microsoftu, ale kvůli propadu prodeje běžných mobilních telefonů prudce klesly.

Tržby Nokie se v meziročním srovnání snížily o 22 procent na 5,66 miliardy eur (146 miliard Kč), sdělila dnes firma. Výnosy z prodeje chytrých telefonů vzrostly o 28 procent, z prodeje běžných přístrojů ale o 37 procent klesly, což odráželo obdobný vývoj jejich odbytu podle množství kusů. Proti druhému čtvrtletí už ale prodej běžných telefonů Nokii o čtyři procenta vzrostl.

Čistá ztráta bývalé jedničky globálního trhu mobilních telefonů se v posledním čtvrtletí snížila na 91 milionů eur. O rok dříve vykázala společnost ztrátu 969 milionů eur.

Microsoft na počátku září oznámil, že za 5,4 miliardy eur koupí od Nokie výrobu mobilních telefonů. Převzetí má být dokončeno na začátku příštího roku.

 

Tržby divize telekomunikačních zařízení Nokia Solutions and Networks (NSN), která se po prodeji mobilních telefonů stane hlavní aktivitou Nokie, klesly o 33 procent a její provozní zisk se snížil o třetinu. Nokia v srpnu odkoupila podíl německého Siemensu na NSN a stala se jejím jediným vlastníkem.

Nokia byla od 90. let největším výrobcem mobilních telefonů na světě, z první příčky ji ale loni sesadil jihokorejský konkurent Samsung Electronics. Finský podnik zaspal na klíčovém trhu s chytrými telefony, kde jej smetl nástup produktů od společností Apple a Samsung.


HNByznys najdete i na Facebooku. Nenechte si ujít nejdůležitější zprávy ze světa financí a staňte se našimi fanoušky - ZDE


Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější z byznysu a finančních trhů?

Každý pátek od nás dostanete souhrn klíčových událostí doplněných o kontext. Autory jsou přední osobnosti Hospodářských novin: Jaroslav Mašek, Luděk Vainert, Milan Mikulka, Jana Klímová a Martin Ehl.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem příjmu newsletteru. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru