Škoda Auto oznámila, že loni zvýšila konsolidovaný zisk o 82 procent na 16,1 miliardy Kč. Tržby stouply o 15 procent na 252,6 miliardy korun.

Již v lednu uvedla, že loni prodala rekordních 879 200 aut, což představuje meziroční nárůst o 15 procent. Její celosvětový tržní podíl dosáhl 1,4 procenta.

"Obchodní prostředí v poslední době trochu ochladlo, zvláště na některých evropských trzích. Přesto je celkový obraz stále pozitivní a s ohledem na nadcházející roky jsme jako vždy mírně optimističtí," uvedl předseda představenstva Winfried Vahland. Zopakoval cíl firmy prodávat v roce 2018 kolem 1,5 milionu aut.

Nejvíce loni firma rostla v Rusku, kde zvýšila prodej o 63 procent na 74 000 vozů. V Indii firma zvýšila prodej o polovinu na 30 000 vozů a více než pětinového růstu dosáhla v Číně a východní Evropě. V Číně prodala 220 000 aut a ve východní Evropě 34 300 vozů.

V západní Evropě firma zvýšila prodej o devět procent na 362 000 aut a ve střední Evropě rostla o dvě procenta na 123 200 vozů.

 

Firma loni vytvořila 1850 nových pracovních míst a zaměstnávala celkem 26 565 lidí po celém světě.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru