Německá automobilová skupina Volkswagen ve čtvrtek potvrdila předběžné výsledky z minulého týdne, podle kterých se její provozní zisk téměř zdvojnásobil na 848 milionů eur (21,6 miliardy korun). Firma dodala, že výsledky nejvíce podpořila značka VW, která se dostala zpět k provoznímu zisku. Provozní zisk Audi se zvýšil, značka Seat zůstala ve ztrátě, ta se však snížila.

Hlavní značka VW vykázala provozní zisk 416 milionů eur ve srovnání se ztrátou 279 milionů eur před rokem. Ve srovnání s předchozím čtvrtletím se zisk téměř zdvojnásobil. Provozní zisk divize luxusních vozů Audi stoupl na 478 milionů eur z 363 milionů eur. Značka Seat hospodařila se ztrátou 110 milionů eur, ta se ale snížila z loňských 145 milionů eur.

Úspěch v Číně 

Volkswagenu se rovněž daří v Číně, která se loni stala největším trhem automobilky, a překonala tak Německo. Automobilka zaúčtovala zisk z dvou čínských společných podniků 286 milionů eur, loni to bylo 101 milionů eur.

Do skupiny Volkswagen patří rovněž česká Škoda Auto. Ta dnes uvedla, že v prvním čtvrtletí vydělala 2,06 miliardy korun, meziročně o 561 procent více. Tržby se zvýšily 32 procent na 52,5 miliardy korun. Firma prodala od ledna do března 178.900 vozů, o čtvrtinu víc než za stejné období loni.

Volkswagen minulý týden informoval, že jeho čistý zisk se v prvním čtvrtletí meziročně zvýšil o 95 procent na 473 milionů eur. Celkové tržby největšího výrobce aut v Evropě stouply o více než 19 procent na 28,6 miliardy eur. V prvním čtvrtletí skupina dodala na trh 1,7 milionu vozů, což byl meziroční nárůst o 24,4 procenta.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru