Největší český výrobce automobilů Škoda Auto má letos důvod k radosti. V prvním čtvrtletí totiž výrazně zvýšil prodeje i zisk. Zdá se tak, že krize autoprůmyslu, která sektor sužovala loni by mohla být zažehnána.

Automobilka prodala zákazníkům za první tři měsíce skoro 179 tisíc vozů, což je o čtvrtinu více než ve srovnatelném období loňského roku. Tržby se zvýšily 32 procent na 52,5 miliardy korun a raketový vzestup proti loňsku zaznamenal zisk, když v prvním čtvrtletí dosáhl 2,06 miliardy korun, což je v porovnáním s loňskými 300 milliony meziročně o 561 procent více.

Na celkových výsledcích se podle mluvčího automobilky Jaroslava Černého projevil kromě vyššího odbytu také pozitivní vliv směnných kurzů. "Navzdory nadále panující nejistotě na světových trzích očekáváme i pro zbytek roku nárůst počtu dodávek oproti roku 2009," uvedl člen představenstva společnosti Reinhard Fleger.

Škodovce se dařilo hlavně na čínském trhu, kde firma prodala 42.700 vozy, tedy nárůst o 121,9 procenta. Dobré výsledky přinsel i pozitivní vývoj ve střední Evropě s 28.000 vozy (růst o 12,9 procenta). Důležitý podíl si z toho připsal i český trh, kde se prodalo 13.300 aut, o 26,6 procenta více než loni.

"Na prodejních výsledcích je znát, že se trhy západní Evropy vzpamatovávají z ekonomické recese. Výjimkou je Německo, kde proti loňsku došlo v prvním čtvrtletí k poklesu automobilového trhu téměř o čtvrtinu. Pokud jde o dodávky zákazníkům, profitujeme z vývoje Číny, trhu, který se dynamicky rozvíjí. Potěšitelné jsou i prodeje v České republice. Podíl na domácím trhu tak dosáhl 33,5 procenta," dodal Fleger.