Čistý zisk největší světové nestátní tabákové skupiny Philip Morris International se v prvním čtvrtletí zvýšil v meziročním srovnání o 15 procent na 1,75 miliardy dolarů (zhruba 33 miliard Kč). Kvůli slabosti některých východoevropských trhů však výsledek čtvrteční zprávy americké firmy skončil pod odhady analytiků.

Upravený zisk na akcii stoupl proti loňskému prvnímu čtvrtletí o 16 centů na 90 centů. Analytici podle ankety agentury Thomson Reuters však čekali v průměru výsledek 93 centů. Firma uvedla, že si stojí za dosavadním odhadem celoročního zisku na akcii, který by se po odečtení vývoje směnných kurzů měl zvýšit o 10-13 procent.

Zvýšení spotřebních daní na východě

Firma, která je největším výrobcem tabákových produktů i v České republice, sdělila, že se jí v minulých měsících nedařilo na trzích Pobaltí, Turecka, Rumunska a Ukrajiny. Šlo o země, které byly postiženy ekonomickým propadem a kde došlo ke zvýšení spotřebních daní na tabák.

Firma za čtvrtletí dodala na trh 204,7 miliardy cigaret, o 0,7 procenta více než před rokem. Tržby společnosti se zvýšily o 16 procent na 6,5 miliardy dolarů a po odečtení vlivu změn kurzů byly vyšší o osm procent.

Philip Morris International prodává cigarety Marlboro a dalších značek mimo Spojené státy. Společnost vznikla předloni vyčleněním ze skupiny Altria, které zůstala americká divize Philip Morris USA. Součástí firmy je Philip Morris ČR, největší tabáková společnost v Česku a výrobce cigaret značek Petra a Sparta.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru