Čistý zisk největší jihokorejské automobilové skupiny Hyundai Motor vzrostl v prvním čtvrtletí pětinásobně na rekordních 1,13 bilionu wonů (19 miliard Kč) ze 225 miliard wonů před rokem. K růstu dopomohl silný výkon na dynamických trzích Číny a Indie a zvyšování podílu ve Spojených státech, sdělila ve čtvrtek společnost, která vyrábí automobily i v České republice a na Slovensku.

Provozní zisk automobilky, která je spolu se svou dceřinou společností Kia Motor čtvrtým největším automobilovým výrobcem na světě, vzrostl více než čtyřnásobně na 702,7 miliardy wonů ze 153,8 miliardy před rokem. To výrazně překonalo průměrný odhad analytiků kolem 574 miliard wonů a přiblížilo se provoznímu rekordu 837,23 miliardy z předešlého čtvrtletí.

Tržby společnosti stouply o 40 procent na 8,42 bilionu wonů. Prodej automobilů skupiny za celé čtvrtletí vzrostl meziročně o 37 procent na 842.037 vozů. Hyundai si v posledních letech ve světě zlepšuje image důrazem na kvalitu, úspornost a design.

V druhé polovině roku růst zpomalí

Hyundai by si podle analytiků měl udržet silnou dynamiku díky oživování globální ekonomiky i ve druhém čtvrtletí. Ve druhé polovině roku však bude růst zřejmě zpomalovat, protože zpevňování korejské měny proti japonskému jenu sníží cenovou konkurenceschopnost vozů Hyundai ve srovnání s japonskými konkurenty.

Na největšího japonského a světového výrobce Toyota, kterého postihly těžké problémy s masovým svoláváním vozů k opravám po celém světě, by však Hyundai měl nadále získávat. "Při tak vysokém růstu prodeje by měl Hyundai uspět při sbírání tržního podílu Toyotě," řekl agentuře Reuters Rjosuke Okazaki z tokijské firmy ITC Investment Partners.

Akcie Hyundai dnes na burze v Soulu posílily o 0,4 procenta. Tento měsíc se jejich kurz dostal na rekordní maximum a za loňský rok se zvýšil na trojnásobek.

Nákladová struktura Hyundai se zlepšuje, protože firma staví stále více nových vozů na integrované platformě. Komplikaci v podobě silnějšího wonu společnost překonává zvyšováním produkce v zahraničí a vyšším využíváním kapacit svých továren. Skupina má vedle Česka a Slovenska továrny v Číně, Indii, Turecku a Spojených státech.

Hyundai zahájil koncem roku 2008 sériovou produkci osobních aut v Nošovicích na Frýdecko-Místecku. Nošovická automobilka vyrobila v minulém roce zhruba 120.000 vozů. Dceřiná Kia spustila v prosinci 2007 sériovou výrobu vozů u slovenské Žiliny.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru