Německá automobilka Volkswagen, jejíž součástí je rovněž česká Škoda Auto, v prvním čtvrtletí meziročně zvýšila čistý zisk o 95 procent na 473 milionů eur (12 miliard korun). Oznámila to ve středu firma, která je největším výrobcem automobilů v Evropě.

Celkové tržby společnosti stouply o více než 19 procent na 28,6 miliardy eur. Provozní zisk se téměř ztrojnásobil na 848 milionů eur. Dnešní výsledky jsou sestaveny na základě předběžných údajů. Konečné čtvrtletní výsledky firma zveřejní 29. dubna.

Výrazné zlepšení bylo v prvním čtvrtletí podle firmy výsledkem silného růstu prodeje a obnovování zásob. Odbyt vozů koncernových značek se zlepšil na všech klíčových trzích - v Evropě, Severní a Jižní Americe a Číně.

Volkswagen v krátkém sdělení zopakoval, že lepší zisk, tržby i odbyt čeká i za celý letošní rok. V prvním čtvrtletí skupina dodala na trh 1,7 milionu vozů, což byl meziroční nárůst o 24,4 procenta.

"Dobrý start do nového roku potvrzuje, že jsme na dobré cestě," uvedl ve firemním sdělení generální ředitel Volkswagen Martin Winterkorn. Skupina uvedla, že se hodlá nadále zaměřovat na "disciplinované řízení nákladů a investic".

Volkswagen se do roku 2018 hodlá stát největším výrobcem automobilů na světě. Firma koncem loňského roku koupila 49,9 procenta v německém výrobci sportovních vozů Porsche za 3,9 miliardy eur. Porsche by se mělo v roce 2011 stát desátou značkou skupiny Volkswagen.

Minulý týden Volkswagen úspěšně dokončil navýšení kapitálu. Firma vydala téměř 65 milionů nových preferenčních akcií, za které získala zhruba 4,1 miliardy eur. Peníze chce využít k financování postupného převzetí Porsche.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější z byznysu a finančních trhů?

Každý pátek od nás dostanete souhrn klíčových událostí doplněných o kontext. Autory jsou přední osobnosti Hospodářských novin: Jaroslav Mašek, Luděk Vainert, Milan Mikulka, Jana Klímová a Martin Ehl.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem příjmu newsletteru. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru