Zisk největšího světového výrobce sportovního oblečení a obuvi Nike se ve firemním třetím čtvrtletí do konce února zvýšil na více než dvojnásobných 496 milionů USD (9,2 miliardy Kč) ze 244 milionů dolarů před rokem a překonal očekávání. K nárůstu ziskovosti přispělo oživení tržeb na většině světových trhů spolu s menším objemem výprodejů.

Před rokem musela Nike kvůli akvizici firmy Umbro odepsat z provozního zisku 241 milionů dolarů a bez započítání tohoto nákladu by nynější zisk byl vyšší jen o dvě procenta. Zisk na akcii dosáhl 1,01 dolaru, což bylo 12 centů nad průměrným odhadem analytiků. Akcie firmy v elektronickém obchodování po uzavření newyorské burzy vzrostly o více než tři procenta.

Tržby Nike se zvýšily o sedm procent na 4,67 miliardy dolarů. Po odečtení pohybu směnných kurzů byly tržby vyšší o dvě procenta. Na klíčových trzích USA a západní Evropy tržby rostly v řádu jednotek procent, výrazněji však sílily v Číně a na dalších rozvojových trzích. Klesaly naopak v Japonsku a jiných částech Evropy.


Nike nyní chystá posílení investic do marketingu v souvislosti s nadcházejícím mistrovstvím světa ve fotbalu. Firma předpokládá, že v letošním roce tržby po slabém roce 2009 oživí.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru