Společnost Kaufland ČR, která v Česku provozuje síť zhruba 90 hypermarketů, v hospodářském roce 2009 končícím loni v únoru zdvojnásobila zisk z 1,078 miliardy korun v roce předchozím na 2,025 miliardy korun. Kaufland tak potvrdil pozici jednoho z nejziskovějších maloobchodních řetězců v České republice. ČTK dnes informaci získala z účetní závěrky společnosti Kaufland ČR, jejíž hospodářský rok začíná vždy v březnu a končí následující rok v únoru.

Kaufland v hospodářském roce 2009 zvýšil v ČR i tržby, a to meziročně o 3,4 procenta na 32,021 miliardy korun. Kaufland loni v Česku otevřel pět nových hypermarketů a jejich počet se na konci roku zvýšil na přibližně 90. Vedení společnosti Kaufland ve výroční zprávě uvedlo, že hodlá pokračovat v expanzi i v hospodářském roce 2010, kdy plánuje otevřít čtyři nové obchodní domy Kaufland.

Posílení tržeb si šéfové Kauflandu slibují také od loňského zavedení možnosti platit nákupy u pokladny kartou. Společnost Kaufland se kvůli poplatkům dlouho zdráhala tuto elektronickou formu placení zavést. "Toto opatření by nadále mělo posílit postavení společnosti na českém maloobchodním trhu a přispět ke zvýšení tržeb v následujícím obchodním roce," uvedl ve výroční zprávě jednatel Kaufland ČR Christian Rudolf Karnath.

Maloobchodní skupina Schwarz

Hypermarkety Kaufland patří spolu s diskontními prodejnami Lidl do německé maloobchodní skupiny Schwarz. Společnost Lidl ČR zatím výsledky hospodaření za účetní rok 2009 nezveřejnila.

Z obchodních řetězců, které působí na tuzemském trhu, v roce 2008 podle předběžných údajů společnosti Incoma GfK a časopisu Moderní obchod nejvíce utržily právě hypermarkety Kaufland a diskontní prodejny Lidl (54,5 miliardy korun). Druhá pozice připadla obchodnímu řetězci Tesco (47 miliard korun) a třetí skončila společnost Ahold (44 miliard korun), která provozuje supermarkety a hypermarkety Albert.