Největšímu světovému výrobci hraček Mattel Inc. klesl ve třetím čtvrtletí letošního roku čistý zisk na 229,8 milionu USD (téměř čtyři miliardy Kč) z loňských srovnatelných 238,1 milionu USD. K horším výsledkům přispěla ekonomická recese, která negativně ovlivnila poptávku po panenkách Barbie a hračkách pro nejmenší Fisher-Price. Uvedla to společnost v dnešním prohlášení.

Čisté tržby se snížily o osm procent na 1,79 miliardy USD. Tržby v USA klesly o dvě procenta, v zahraničí se propadly až o 14 procent. Celosvětový prodej panenek Barbie se snížil o osm procent a značky Fisher-Price o čtyři procenta. Naopak prodej autíček Hot Wheels vzrostl o devět procent a panenek American Girl o čtyři procenta.

Mattel v minulých měsících začal snižovat své náklady, aby tak vyrovnal slabý prodej. Firma mimo jiné propustila 1000 zaměstnanců, omezila výdaje na služební cesty a snížila náklady na reklamu a distribuci. Společnost také uvedla, že pokud chce zůstat v letošním roce úspěšná, bude muset snížit počet hraček, které vyrábí.

Krásná jako Barbie - čtěte ZDE

Pravá od Matella. Kancléřka Merkelová má vlastní panenku Barbie - čtěte ZDE

Výrobce hraček nyní čeká nejdůležitější předvánoční období prodeje. Přední maloobchodní firmy Wal-Mart Stores a Target již začaly nabízet výrazné slevy, aby přilákaly zákazníky do obchodů. Všeobecně se očekává, že spotřebitelé budou letos více šetřit. Výrobci hraček se letos zaměřily na výrobu produktů za dostupnější cenu. Podle analytiků Jima Silvera a Christophera Byrneho bude mezi letošní předvánoční hity v USA patřit i módní panenka Barbie Fashionista, napsala agentura Reuters.