Zisk německé automobilky BMW se ve druhém čtvrtletí kvůli slabé poptávce meziročně propadl o 76 procent na 121 milionů eur (3,1 miliardy Kč). Informovala o tom v úterý firma, která je největším výrobcem luxusních vozů na světě. Dodala, že trvalé hospodářské oživení zatím není v dohledu navzdory některým příznivým signálům.

Tržby společnosti se ve čtvrtletí snížily o 11 procent na 12,9 miliardy eur ze 14,5 miliardy eur před rokem. Celkový prodej klesl o 18 procent na 338 190 vozů. Prodej superluxusních limuzín Rolls-Royce se propadl dokonce o více než polovinu. Firma již dříve uvedla, že v celém prvním pololetí její prodej klesl o 19,5 procenta.

Společnost se rozhodla, že neposkytne prognózu pro zbytek letošního roku. Tento krok zdůvodnila "vysoce vrtkavým stavem trhů a nejistotou ohledně budoucího vývoje". Firma se nyní snaží omezovat náklady a minulý týden oznámila, že po skončení této sezony odejde z Formule 1.

Snižování počtu zaměstnanců

Automobilka rovněž snižuje počet pracovníků. Na konci června zaměstnávala 98 261 lidí, což představuje meziroční pokles o více než sedm procent, napsala agentura AP.

Celosvětová poptávka po automobilech je nyní pod tlakem, protože světová finanční krize vedla k poklesu ekonomiky, obtížnějšímu přístupu k úvěrům a poklesu spotřebitelské důvěry.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru