Nizozemský řetězec supermarketů Ahold vytvořil v prvním čtvrtletí tržby 8,65 miliardy eur, což představuje meziroční nárůst o 15,2 procenta. Ahold tuto středu uvedl, že výsledku prospěla rozsáhlá restrukturalizace, která pomohla překonat negativní dopad slabších spotřebitelských výdajů. Řetězec má supermarkety i v ČR.

Podnik dodal, že jeho tržby zůstaly solidní v Evropě a Spojených státech. Výsledek byl lepší, než se předpokládalo. Analytici v průměru odhadovali tržby podniku na 8,58 miliardy eur v celkovém rozsahu 8,32 miliardy až 8,73 miliardy.

Strategie prosperity 

Maloobchody prožívají těžkou dobu, kdy lidé za rostoucí nezaměstnanosti méně utrácejí. Trhy ale jeví známky určité stabilizace. Zmínil se o ní například britský řetězec Tesco, a to ve své dubnové zprávě.

Ahold ve Spojených státech změnil značky zboží a přecenil je a v Nizozemsku si skrze ceny zvýšil podíl na trhu. V úterý uvedla průzkumová agentura Gfk, že tržby v nizozemských supermarketech za duben vzrostly o osm procent, napsala agentura Reuters.

Ahold nyní v ČR provozuje 244 supermarketů Albert a 57 hypermarketů Hypernova. Na loňském žebříčku největších tuzemských obchodníků mu patřila třetí příčka. Společnost ale v létě zavře 20 supermarketů Albert a jeden hypermarket Hypernova, jejichž provoz byl ztrátový.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru