Největší česká automobilka Škoda Auto zaznamenala v prvním čtvrtletí nejhorší výsledek za poslední roky. Čistý zisk jí spadl o 91,4 procenta na 312 milionů korun. Firma dodala zákazníkům zhruba 143 000 aut, o 17,5 procenta méně než loni. Informoval o tom mluvčí firmy Jaroslav Černý.

Za velký propad v meziročním srovnání může především celosvětová hospodářská krize a s ní spojená recese automobilového průmyslu. Škodovka v prvních třech měsících letošního roku vyrobila zhruba 99.000 aut, o 44,6 procenta méně než loni. Tržby ji klesly o 29,6 procenta na 39,7 miliardy korun.

Aktuálně se však pro firmu dobře vyvíjí situace na trzích, kde byla zavedena šrotovací prémie. Objem došlých objednávek v Evropě byl od ledna do března zhruba 27 procent nad úrovní roku 2008. Škodovce se nyní podle Černého daří zejména na německém, rakouském, slovenském, polském, ale i českém trhu. Také v Číně se objem objednávek nacházel zhruba 14 procent nad úrovní předchozího roku. Zájem je především o fabie, roomstery a vozy s úsporným motorem o objemu 1,2 litru.

"První čtvrtletí roku 2009 bylo velmi obtížné. Dopady celosvětové ekonomické krize neminuly ani společnost Škoda Auto. Díky našim moderním a ekologickým produktům se nám ovšem podařilo rozšířit podíl na důležitých trzích, jako například v Německu a v Číně. Také situace v počtu objednávek se ve společnosti Škoda vyvíjí velmi pozitivně. Mimo to jsme přijali množství konkrétních opatření, abychom trvale zajistili ekonomickou situaci značky a abychom z krize vyšli posíleni,“ řekl předseda představenstva Reinhard Jung.

Související
Newsletter

Byznys

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější z byznysu a finančních trhů?

Každý pátek od nás dostanete souhrn klíčových událostí doplněných o kontext. Autory jsou přední osobnosti Hospodářských novin: Jaroslav Mašek, Luděk Vainert, Milan Mikulka, Jana Klímová a Martin Ehl.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem příjmu newsletteru. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru