Největšímu výrobci nealkoholických nápojů na světě Coca-Cola zaznamenal v prvním čtvrtletí letošního roku pokles čistého zisku o deset procent na 1,35 miliardy dolarů (28,2 miliardy korun). Objem prodeje v Severní Americe se propadl o dvě procenta. Informovala o tom v úterý agentura Reuters.

Tržby se propadly o 2,8 procenta na 7,17 miliardy dolarů. Výsledky negativně postihly mimořádné náklady spojené s restrukturalizací a odpisy. Bez mimořádných nákladů, odpisů a dalších položek zisk činil 1,51 miliardy dolarů a byl v souladu s odhady analytiků.

Daří se prodeji v zahraničí

Oproti pokulhávajícímu prodeji v Severní Americe si společnost vedla dobře v zahraničí, kde prodej naopak stoupl o tři procenta díky růstu na na rozvíjejících se trzích jako Indie a Čína. Tyto země vyrovnaly dvouprocentní pokles ve střední a východní Evropě.

I přes trvající růst v těchto destinacích se ale jedná o pomalejší růst než v loňském roce. Tehdy se objem prodeje zvyšoval čtvrtletně o pět až sedm procent.

Společnost Coca-Cola nepředstavila přesnější ekonomický výhled pro nadcházející rok, ale jejím dlouhodobým cílem zůstává dosáhnutí zvýšení objemu prodeje o tři až čtyři procenta.

Společnost se nyní kvůli krizi, která snížila výdaje spotřebitelů, zaměřuje na své hlavní značky, jako Sprint a Cola. Firma dodala, že čtvrtletní výsledky podpořilo i pět prodejních dnů navíc, napsaly agentury AP a Reuters.

 

Související
Newsletter

Byznys

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější z byznysu a finančních trhů?

Každý pátek od nás dostanete souhrn klíčových událostí doplněných o kontext. Autory jsou přední osobnosti Hospodářských novin: Jaroslav Mašek, Luděk Vainert, Milan Mikulka, Jana Klímová a Martin Ehl.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem příjmu newsletteru. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru