Největšímu vydavateli novin v USA Gannett Co. klesl v prvním čtvrtletí zisk o 60 procent na 77 milionů dolarů (1,6 miliardy Kč). Ke slabým výsledkům přispěla hospodářská krize, která výrazně snížila příjmy z reklamy.

Příjmy společnosti podle čtvrtečního prohlášení klesly o 18 procent na 1,38 miliardy dolarů. Gannett vydává USA Today a desítky dalších deníků.

 

 

Příjmy z prodeje reklamy ve vydavatelské divizi, která zahrnuje noviny, se propadly o 34 procent na 723 milionů dolarů a snížily se již deváté čtvrtletí za sebou. Příjmy z reklamy v USA Today, listu s nejvyšším denním nákladem v USA, klesly o 33,5 procenta. Celkový počet reklamních stránek se snížil na 527 z loňských 826.

Firmy nemají na reklamu

Gannett se stejně jako jiní američtí vydavatelé novin potýká s přetrvávajícím poklesem tištěné reklamy, zejména od realitních, automobilových a maloobchodních firem. Projevuje se tak pokles trhu s bydlením a ekonomická recese v USA. Kvůli silné konkurenci se přestává dařit i internetovým stránkám.

Gannett dodal, že se mu podařilo částečně vyrovnat pokles příjmů snížením nákladů. Provozní výdaje ve vydavatelské divizi klesly o 21 procent na 955 milionů dolarů, napsaly agentury AP a Reuters.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru