Skupina autobazarů AAA Auto loni prohloubila ztrátu na 28 milionů eur, tedy zhruba 750 milionů korun. To je téměř šestkrát více proti ztrátě 4,8 milionu eur předloni.

Špatný výsledek vidí firma, s jejímiž akciemi se obchoduje na hlavním trhu pražské burzy, ve vytvoření vysokých opravných položek k zásobě aut a nemovitostem, které chce firma letos prodat.

AAA se loni zcela stáhla z Polska, kde prodávala minimum vozů. Letos prodala většinový podíl v rumunské pobočce. Z Maďarska chce na konci března odejít kvůli propadu zájmu o ojeté vozy.

Firma zároveň dodala, že neplánuje stažení akcií z maďarské burzy a plánuje návrat na tamní trh během dvou tří let. Autobazary AAA tak zůstanou v Česku a na Slovensku.

AAA své loňské výsledky zveřejňuje v době, kdy padají dolů ceny nový i ojetých vozů. Zájem o ně totiž klesl na historická minima a teprve šrotovné, s nímž přišly vlády v některých evropských zemích, rozhýbala mírně trh s auty. Stoupá například zájem o větší rodinné vozy mezi 100 a 200 tisíci, což může být po dlouhé doby dobrá zpráva pro autobazary.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru