Nejprodávanější značkou aut je v Česku Škoda. Okřídlený šíp má na kapotě 33 procent všech aut prodaných během prvních osmi měsíců tohoto roku. Následuje Hyundai s 11 procenty a Volkswagen s devíti.

Data zveřejnila společnost Médea Research. Jde o čísla bez takzvaných účelových registrací, kdy výrobce auto zapíše v Česku, aby se započítalo do statistiky, a pak ho během 90 dnů prodá do zahraničí.

"Skutečné prodeje nových osobních vozů na českém trhu dosáhly za prvních osm měsíců letošního roku 109 480 vozů, což je o více než 16 000 vozů nižší počet, než uvádí veřejně dostupné statistiky Svazu dovozců automobilů (SDA). … Podíl účelových registrací mírně narostl," uvedla ředitelka PR společnosti Médea Kateřina Böhmová.

Údaje o prodejích podle statistiky nejvíce zkresluje Seat, jeho reálné prodeje jsou nižší o celých 67 procent. Následuje Fiat s více než polovinou účelových registrací a Ford s 43 procenty. "Volkswagen odsunuje jeho téměř pětinový podíl účelových registrací z místa dvojky českého trhu na třetí pozici, druhou reálně nejprodávanější značkou je Hyundai," uvedla Böhmová.

Mezi jednotlivými modely jsou podle Médey účelově nejčastěji registrovány Ford Fiesta, Seat Ibiza, Seat Leon a Volkswagen Golf a Polo. "Nejprodávanějšími modely na trhu jsou vozy Škoda Octavia, Rapid, Fabia, Hyundai i30 a Volkswagen Golf," dodává Böhmová.

Pořadí dle skutečných prodejů Pořadí dle registrací Model Reálné prodeje Tržní podíl
1 (1) Škoda 36 131 33,0 %
2 (3) Hyundai 11 881 10,9 %
3 (2) Volkswagen  9 644 8,8 %
4 (5) Dacia 5 086 4,6 %
5 (4) Ford 4 650 4,2 %
6 (6) Peugeot 4 561 4,2 %
7 (8) Opel 4 292 3,9 %
8 (9) Kia 4 075 3,7 %
9 (10) Renault 3 630 3,3 %
10 (11) Citroen 3 519 3,2 %

Zdroj: Ministerstvo dopravy