Potravinářské společnosti Hamé vzrostly v prvním pololetí letošního roku tržby za vlastní a dovezené výrobky meziročně o sedm procent na 2,546 miliardy korun.

Prodeje firma zvýšila jak v tuzemsku, tak na zahraničních trzích. Ty se na tržbách Hamé podílely nadpoloviční většinou.

Společnost údaje zveřejnila ve středu.

Firmě vzrostly tržby na všech klíčových zahraničních trzích. V Rumunsku zhruba o pětinu, na Ukrajině o 16 procent, v Rusku o 11 procent a na Slovensku o desetinu.

Hamé více vyváželo i do dalších států. Například za vývoz do Polska utržila společnost o 74 procent více než v prvním pololetí 2013.

Největší podíl na obratu firmy měly trvanlivé masové výrobky, mezi které patří paštiky, masové konzervy a hotová jídla. Prodeje této kategorie vzrostly meziročně o více než deset procent. Výrazněji se zvýšily také tržby za zeleninové produkty a výrobky z rajčat.

Generální ředitel Hamé Martin Štrupl označil pololetní výsledky za velmi dobré.

"I my jsme v Česku zaznamenali oživení spotřebitelského trhu. Lidé se už tolik nebojí utrácet a trh s potravinami jde nahoru," uvedl. Přestože se podle něj firmě dařilo prakticky na všech klíčových trzích, chce hledat další odbytiště především v Africe a Asii.

Firma v průběhu roku koupila v Rumunsku značku La Grande Famiglia, obchodující na tamním trhu s plody moře, hořčicemi, džemy či rajčaty.

"Do konce letošního roku chceme na Slovensku uskutečnit akvizici jedné výrobní firmy, která nám umožní rozšířit portfolio na slovenském a českém trhu o výrobky, jež Hamé dosud v sortimentu nemá," podotkl Štrupl. Hamé letos spustilo také e-shop na portálu Aukro.cz. Nabízí na něm 500 druhů výrobků.

Hamé má v současnosti v Česku sedm výrobních závodů, po jednom pak v Rusku a v Rumunsku. Firma sídlící v Kunovicích u Uherského Hradiště v současnosti vyváží zhruba do 40 zemí světa.