Málokdo zná český automobilový průmysl tak dobře jako Petr Karásek, někdejší dlouholetý pracovník Karosy. Má zkušenosti jak s konstrukcí, tak s obchodem, a vývoj v Tatře dlouhodobě sledoval.

Podle jeho názoru je slavná koncepce, díky které kopřivnická nákladní auta bravurně zdolávají veškeré terénní překážky, v civilních podmínkách dnes spíše nevýhodou. Tatry jsou výrobně nákladné a jejich servis komplikovaný.

Překvapila vás zpráva o exekuci v Tatře?

Situace Tatry se už delší dobu zdála neudržitelnou, takže mě překvapil jen výběr exekutora z druhého konce republiky.

Proč se automobilce nedaří?

Příčin je celá řada, nicméně prvotní příčiny lze hledat ve strategické a marketingové rovině. Tatra nemá dostatečně silnou konkurenční výhodu, na jejímž základě by si mohla vybudovat potřebnou tržní pozici.

Zbývá vám ještě 60 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se