Zprávy ze světa peněz a byznysu, které dnes stojí za pozornost:

Praha. Investiční skupina PPF nabídne drobným akcionářům O2 vykoupení jejich akcií.

Praha. Sněmovní hospodářský výbor projedná například návrhy některých rozpočtový kapitol pro rok 2015 a návrh rozpočtu SFDI.

Praha. České dráhy představí nový jízdní řád.

Dukovany. V Jaderné elektrárně Dukovany by měla skončit neplánovaná odstávka čtvrtého bloku.

Tokio. Japonská centrální banka na závěr dvoudenní schůzky svého měnového výboru oznámí rozhodnutí o úrokových sazbách.

Frankfurt nad Mohanem. Zasedá Rada guvernérů Evropské centrální banky (ECB), rozhodování o úrokových sazbách není na programu.

Hypoteční sazby prohloubily dno v průměru na 2,51 procenta

Průměrná úroková sazba hypoték v Česku v říjnu klesla na 2,51 procenta, a dostala se tak opět na nejnižší hodnotu za dobu sledování. Předchozí minimum bylo v září, kdy průměrná sazba činila 2,54 procenta, vyplývá z údajů Fincentrum Hypoindexu. Index sleduje od roku 2003 průměrnou úrokovou sazbu hypoték bez ohledu na dobu fixace.

Průměrné sazby hypoték podle vedoucího analytika společnosti Fincentrum Josefa Rajdla přitom pravděpodobně ještě nedosáhly dna. "V situaci, kdy se průměrný roční výnos desetiletého českého státního dluhopisu pohybuje okolo 0,8 procenta, se průměrné sazby hypotečních úvěrů zdají být stále relativně vysoko," upozornil.

CzechInvest a MPO vyhlásily nejlepší dotované podnikatelské projekty loňského roku

Agentura CzechInvest a ministerstvo průmyslu a obchodu vyhlásily osm vítězů letošního ročníku soutěže Podnikatelský projekt roku. V kategorii inovace uspěla díky projektu inovace technologie kontroly ropných potrubí společnost Ceps. První místo v kategorii potenciál získala za modernizaci svých výzkumně-vývojových kapacit firma Magneton. 

Za softwarovou aplikaci pro úspornější svařování získala cenu v kategorii ICT a strategické služby společnost dataPartner. V kategorii obnovitelné zdroje energie uspěla firma Mexim Consulting, která na řece Moravě uvedla do provozu malou vodní elektrárnu. Za nejlepší projekt v kategorii úspory energie získala ocenění společnost Deza.

Nejlepší školicí středisko vybudoval výrobce výživových doplňků pro sportovce Nutrend. V kategorii nemovitost uspěla Strojírna Oslavany, která zrekonstruovala svůj výrobní areál, původní důl Kukla. Kategorii CzechAccelerator vyhrála start-upová firma Ki-Wi Digital, která vyvinula aplikaci pro tablety a smartphony určenou seniorům.

Francouzi chtějí povolit obchodům více prodávat o nedělích 

Obchody ve Francii by podle návrhu zákona, který má k dispozici agentura Reuters, mohly být častěji otevřené v neděli. Krok má být součástí reforem na podporu slabé domácí ekonomiky. Návrhy, ve kterých se počítá i s rychlejším řešením sporů ohledně propouštění zaměstnanců, by měly být zveřejněny v prosinci.

Francouzské obchody smějí mít v současnosti otevřeno pět neděl v roce. Podle navrhovaných změn by se tento počet měl zvýšit na 12. Větší flexibilitu by přitom měly mít obchody v turistických oblastech.

Nedělní prodej a jeho rozšíření je ve Francii ožehavým tématem. Podle odborů totiž porušuje práva zaměstnanců. Majitelé malých obchodů se přitom obávají, že nebudou moci soupeřit s velkými řetězci.

Hlavní americké akciové indexy opět končily na rekordu

Akcie  (Ilustrační foto)Akcie ve Spojených státech dnes stouply a oba hlavní burzovní indexy Dow Jones a S&P 500 zakončily obchodování na nových rekordech. Trh podpořily mimo jiné akcie ve zdravotnictví. Na devizových trzích dolar po příznivých zprávách z Německa ztrácel k euru.

Dow Jonesův index posílil v závěru dnešního obchodního dne o 0,25 procenta na 17.691,8 bodu. Širší index S&P 500 získal 0,53 procenta na 2052,04 bodu. Úhrnný index technologického trhu Nasdaq připsal 0,67 procenta na 4702,44 bodu.

Times Squere má největší reklamní panel na světě 

V úterý večer se na Times Square v centru New Yorku rozsvítila největší reklamní obrazovka na světě. Panel obepínající jednu stranu hotelu Marriott Marquis má délku zhruba jako fotbalové hřiště a jeho výška odpovídá osmi patrům, uvedla agentura Reuters.

Obří obrazovka bude debutovat reklamou na výstavu digitálního umění. Prvním zákazníkem bude od příštího týdne internetová společnost Google, jejíž reklamní kampaň se na panelu bude objevovat po zbytek tohoto a začátek příštího roku. Sdělila to firma Clear Channel Outdoor, která panel pronajímá.

Nový billboard se nachází v srdci Times Square, nad křižovatkou, jíž denně projde kolem 300 tisíc chodců a dalších 115 tisíc lidí po ní projede v autech. Je to přitom oblast, která je doslova napěchovaná reklamou. "Pokud jde o Times Square, na velikosti zde opravdu záleží," řekl mluvčí Clear Channel David Grabert.