Přední světová technologická společnost Google kupuje mladou sanfranciskou firmu JetPac, tvůrce mobilní aplikace, která analyzuje fotografie ukládané a sdílené na internetu pro tvorbu městských průvodců.

Vyplývá to ze sděleni, které umístil JetPac na svém webu. Firma podle agentury Reuters podrobnější informace neposkytla a Google zprávu nekomentoval.

JetPac vyvinula software, který vyhledává a analyzuje digitální fotografie na sociálních sítích a sdílecích serverech typu Instagram a organizuje je do komplexních informací o daném místě. Ty pak posílá spolu s reklamou přes internet na počítače a chytré mobilní telefony.

Google v poslední době zesílil svou akviziční aktivitu. Tento měsíc koupil aplikaci pro vzkazy přes chytré telefony Emu a servis pro tvorbu videonahrávek Directr.

V prvním pololetí letošního roku společnost zvýšila výdaje na nákupy jiných firem proti loňskému stejnému období na trojnásobných 4,2 miliardy dolarů (asi 88 miliard Kč).

"Zabiják start-upů" Yahoo. Za známou společností leží řada potopených projektů - čtěte ZDE

S rostoucím množstvím fotek a videonahrávek na síti roste poptávka po službách, které je dovedou třídit a organizovat. Největší světová sociální síť Facebook letos investovala do laboratoře pro výzkum umělé inteligence zčásti proto, aby byl její software schopen lépe porozumět obsahu fotografií a videa.

Google si akvizicemi rozšiřuje nabídku na poli místních informací a map. Loni firma koupila izraelského provozovatele mapové navigace Waze za zhruba 1,1 miliardy dolarů (asi 23 miliard Kč).