Zisk největšího světového pivovaru Anheuser-Busch InBev ve druhém čtvrtletí díky fotbalovému mistrovství světa silně rostl a překonal očekávání.

Čistý zisk stoupl o 73 procent na 2,6 miliardy USD (53,5 miliardy korun), hlavně díky růstu prodeje piva v Brazílii, který vyrovnal pokles v USA. Vyšší byl i prodej v Číně a Mexiku.

Hrubý provozní zisk stoupl o 9,5 procenta na 4,85 miliardy USD. Analytici dotazovaní agenturou Reuters čekali ve čtvrtletí zisk 4,59 miliardy USD. Příjmy se díky zdražení zvýšily o pět procent na 12,2 miliardy USD.

Prodej v Brazílii, která hostila mistrovství světa ve fotbale, stoupl o 7,2 procenta. Brazílie je druhým největším trhem pivovaru.

Společnost Anheuser-Busch InBev vznikla v roce 2008, kdy belgický pivovar InBev převzal za 52 miliard dolarů amerického konkurenta Anheuser-Busch. Skupina v roce 2009 prodala Pivovary Staropramen a další aktivity ve východní Evropě firmě CVC Capital Partners, od které je později získala severoamerická pivovarská skupina Molson Coors Brewing Company.

Do České republiky se však společnost se svými aktivitami vrátila, když před měsícem koupila českobudějovický pivovar Samson.

AB InBev má v portfoliu asi 200 značek z celého světa, včetně Budweiser, Beck's a Stella Artois. Od americké společnosti Anheuser-Busch zdědil AB InBev řadu dlouhodobých právních sporů s českobudějovickým Budvarem o značku Budweiser a její různé obměny.