Až dosud razili šéfové Google politiku, že řazení výsledků vyhledávání je možné pouze na základě relevance. V USA ale od podzimu změní svůj vyhledávač zboží ve službu, v níž se objeví pouze produkty obchodníků, kteří za to zaplatili.

Změna se týká sekce Product Search (dříve Froogle), která zákazníkům umožňuje porovnávat produkty, jejich ceny a podmínky dodání u jednotlivých obchodníků. Google dosud vyhledával zboží čistě podle požadavků uživatele. Teď sekci přejmenuje na Google Shopping a změní i její podmínky.

"Začínáme s přechodem na čistě obchodní model," řekl Sameer Samat, viceprezident produktového managementu. "To umožní obchodníkům lépe ovlivňovat, kde se jejich produkty objeví." Placené odkazy budou označeny jako reklama a mají se výrazněji objevovat také ve výsledcích obecného vyhledávání Google. 

Zbývá vám ještě 70 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se