Automobilka Škoda Auto dosáhla za první tři čtvrtletí letošního roku provozního zisku 17,9 miliardy korun. Oproti stejnému období minulého roku jde o růst 87 procent.

Výsledky vyplývají z finančních výsledků koncernu Volkswagen, pod který tuzemská automobilka patří. Tržby vzrostly o více než čtvrtinu na 241,6 miliardy korun. Firma tak v současnosti na každých 100 tisíc korun tržeb vykazuje provozní zisk 7400 korun, loni šlo o 5000.

"Dvouciferné tempo růstu dodávek zákazníkům a značný nárůst tržeb a zisku dokazují, že je naše modelová paleta na mezinárodním trhu úspěšná. V následujících letech chceme ještě přidat a pro značku nadchnout i nové skupiny zákazníků. Nová Fabia odpálí v listopadu další stupeň naší modelové ofenzivy," říká šéf Škody Auto Winfried Vahland.

Komentář k výsledkům uvádí, že Škodě pomohl jak růst prodejů, který vzrostl z 524 na 612 tisíc vozů, tak lepší mix prodávaných modelů. Firmě se daří více prodávat větší octavie i rapidy než menší a levnější fabie.

Pomohla i loňská intervence ČNB, která oslabila kurz koruny. Škoda vylepšila své výsledky i v eurech, růst v korunách byl ale ještě vyšší.

Celý koncern Volkswagen za první tři čtvrtiny roku dodal zákazníkům 7,5 milionu vozů, o pět procent více než o rok dříve. "Letos můžeme prodat 10 milionů vozů," předpokládá šéf koncernu Martin Winterkorn. Tržby vzrostly o 1,4 procenta na 147,7 miliardy eur a firma dosáhla čistého zisku 8,7 miliardy, což znamenalo meziroční zlepšení téměř o třetinu.

Provozní zisk německé automobilky se ve třetím kvartále zvýšil o 16 procent na 3,23 miliardy eur, což bylo více, než předpokládali analytici oslovení agenturou Reuters. Podle jejich odhadů by provozní zisk nepřekročil tři miliardy.

Zisk Volkswagenu táhla poptávka po luxusních automobilech v Evropě i v Číně, a to především značek Audi a Porsche. Koncern se zároveň díky zvýšenému prodeji vozů dostal na druhé místo v celosvětovém srovnání. Na třetí příčku posunul svého amerického rivala General Motors, který prodal "jen" 7,37 milionu aut.