Likérky a pivovary se snaží přesvědčit své zákazníky, aby pili s rozumem. Tedy aby nepili, když řídí, aby neprodávali alkohol mladistvým a aby nepily těhotné ženy. Ke svým kampaním používají stále častěji chytré telefony nebo sociální sítě. Jednou z aplikací je například Wise Drinking. Na chytrém telefonu stačí zadat váhu a množství drinků, které si člověk za večer dal. A telefon mu okamžitě ukáže, zda může řídit. Stejná aplikace dokáže v okamžiku zavolat nejbližší taxi nebo vyhledat spojení MHD. 

Globální aplikace Wise Drinking je nejnovějším projektem skupiny Pernod Ricard, která v Česku vlastní Karlovarskou Becherovku. A podobná aplikace, mobilní "alkulačka", je ke stažení i na stránkách kampaně Napivosrozumem.cz Plzeňského Prazdroje.

Zároveň je to ukázka směru, kterým se výrobci alkoholu ubírají, aby co nejlépe propagovali odpovědné pití. Tedy takové pití alkoholu, které není nebezpečné. Likérky i pivovary si dobře uvědomují, že pouze nápis na lahvi, že alkohol za volant nepatří, už dávno nestačí. Pro to, aby oslovily co nejvíce lidí, stále častěji využívají mobilní aplikace, internetové kampaně i sociální sítě.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se