Tržby Hamé rostly v roce 2013 o čtyři procenta. "Podobným tempem se nám dařilo i v ostatních hospodářských ukazatelích, včetně zisku," říká pro IHNED.cz šéf Hamé Martin Štrupl. "Letos jsme si naplánovali růst zhruba o pět procent v tržbách i zisku," doplňuje.

Nadpoloviční většina produkce této zlínské potravinářské firmy míří za hranice České republiky. Význam domácího trhu pomalu klesá a Hamé testuje i nové trhy v Číně a Africe. 

"Čína nám rozhodně ta procenta navíc nepřidá. Vyšel nám tam teď jeden z kontaktů z loňského veletrhu v Šanghaji. Jde o distributora kojeneckých výživ, kterému jsme právě odeslali první kontejner," říká Štrupl.

Z pohledu obratu je pro Hamé klíčovým trhem (hned po Slovensku) Rusko, na zahraničních tržbách firmy se podílí z jedné čtvrtiny. "Rosteme především díky zahraničí. Dařilo se nám hlavně v loňském druhém čtvrtletí," říká Štrupl, jehož společnost ale působí i na Ukrajině. Tamní byznys dělá zhruba jednu dvacetinu zahraničních tržeb.