Čekáme zlepšení a zvětšujeme své kapacity, shodují se zástupci předních logistických společností v Česku. I přes silný tlak na cenu a vysokou konkurenci by letošní rok měl být pro přepravce úspěšný. 

"Obecně očekáváme po uplynulých letech oživení téměř ve všech segmentech logistiky," říká například Václav Svoboda ze společnosti O.K. Trans.

První náznaky, že poptávka po logistických službách poroste, přitom některé firmy zaznamenaly už na konci roku. A pozitivní signály o vývoji ekonomik okolních zemí jim přidávají na optimismu. 

"S pozvolným zotavováním hospodářské situace očekáváme v letošním roce pokračující růst poptávky po outsourcingu logistických služeb," uvedl obchodní ředitel společnosti Gebrüder Weiss Jan Kodada. Optimista je také generální ředitel CS Cargo Aleš Willert, podle něhož stoupne poptávka po přepravních a skladovacích službách nejvíc mezi firmami v automobilovém průmyslu.

S tím souhlasí i další lidé z oboru. Mírně růst by ovšem mohla také přeprava rychloobrátkového zboží. Martin Piškanin z firmy Hopi čeká největší příležitosti hlavně v potravinářské výrobě.

Za dlouho nebývalým optimismem logistických firem ale není jen naděje, že by letos mohla posílit tuzemská ekonomika. Mnohem víc pro zlepšení nálady mluví stabilní vývoj v okolních zemích, pro které je Česko důležitým přepravním a skladovacím centrem.

Zvětšujeme kapacity, shodují se firmy

Nejde ale jen o optimismus. Firmy se na zlepšení už připravují a zvětšují své skladovací kapacity. Už na konci minulého roku například CS Cargo rozšířilo jedno ze svých dvou logistických center v Liberci o 2500 metrů čtverečních, kromě toho firma otevřela i nové logistické centrum v Žatci.

HNByznys na facebooku

/klikem na ikonu vstupte na profil/

"Letos připravujeme otevření nových logistických center v Česku o skladové ploše 15 tisíc metrů čtverečních," dodal Willert s tím, že výrazné navýšení kapacit v dopravě plánuje CS Cargo směrem na východ, kombinací železniční a nákladní automobilové dopravy.

Zaměření na východní trhy se osvědčuje také firmě Gefco. "V tomto segmentu očekáváme setrvalou expanzi," říká Tomáš Brada z Gefka. Společnost proto nedávno otevřela novou pobočku v Ostravě.

Expanzi plánuje také Hopi, především v Polsku chce výrazně zvětšit své skladovací prostory. V Česku je rozšíří také - přibližně o pětinu. 

Nová distribuční centra letos otevře v blízkosti Prahy a Mladé Boleslavi i DHL. "Skladová plocha tak vzroste ze současných 277 tisíc na 315 tisíc metrů čtverečních," dodává Ingrid Bellmannová z DHL. 

Podobně i Gebrüder Weiss začne na jaře stavět nový logistický terminál nedaleko Brna. "Do budoucna plánujeme i navýšení pracovních míst," upřesňuje Kodada. 

Firmy ale nebudou investovat jen do rozšiřování svých center. "Chystáme se v naší nové centrále v Rudné u Prahy vystavět čerpací stanici na zemní plyn a rozšířit počet rozvozových automobilů na CNG," dodává ředitel společnosti DB Schenker Tomáš Holomoucký.

A Dachser, který do nové haly investoval v minulém roce, se soustředí například na rozšíření speciálních aplikací pro sledování zásilek.