Po české železnici se vozí méně zboží. Státní společnost ČD Cargo se chce vrátit k zisku a požaduje po ministerstvu dopravy, aby snížilo poplatky za používání kolejí.
Jinak Cargo zvažuje, že v některých regionech nákladní železniční dopravu zcela zruší.
"Řada činností je pro Cargo ztrátová. Je ale třeba srovnat podmínky silnice a železnice. Železnice je v řadě parametrů znevýhodněná. Platíme poplatek na regionálních tratích, zatímco kamiony platí jen na hlavních tratích," říká šéf Českých drah Petr Žaluda, který dočasně řídí i dceřiné ČD Cargo.
Ministerstvo již případné snížení poplatků zvažuje. "V současné době máme významnou disproporci v ceně za užití dopravní infrastruktury pro osobní a nákladní dopravu," řekl na Žofínském fóru věnovaném železniční dopravě ministr Pavel Dobeš.
Předsedou představenstva ČD Cargo se stal šéf drah Petr Žaluda - čtěte ZDE
Ministr dopravy Dobeš nařídil audit v ČD Cargo. Potěšil tím odboráře - čtěte ZDE
ČD Cargo má v rukou silné trumfy. V ohrožení je část takzvaných vozových zásilek, jejichž zrušení by znamenalo propouštění stovek, podle některých odhadů až tisíců zaměstnanců, ale i zrušení nákladní železniční dopravy v některých regionech.
Podrobnosti najdete v úterních Hospodářských novinách.