Televize Nova od příštího roku zavede na svém hlavním kanálu Nova pásmo super prime-time, ve kterém bude v čase od 19:30 do 21:30 výrazně omezen reklamní prostor.

V rozhovoru pro server MediaGuru.cz to uvedl obchodní ředitel TV Nova Jan Vlček. Nové pásmo má zajistit vyšší efektivitu reklamních spotů, což se odrazí také v jejich ceně.

"Samozřejmě, že reklama v super prime-timu je naším nejexkluzivnějším zbožím. Tím, že časovému slotu trochu ulehčíme, nepřímo dosáhneme vyšší efektivity spotů. A je jasné, že cenová politika tuto exkluzivitu zohlední," uvedl v rozhovoru Vlček.

 

HNByznys na facebooku

/klikem na ikonu vstupte na profil/

Na ostatních programech Novy podle něj zůstane zachován standardní prime-time. Ten Nova stanovuje od 18:00 do 23:00.

Televize zároveň při sestavení ceníku reklamy po vzoru minulých let primárně zohlední skupinu diváků v kategorii 15 až 54 let namísto letošních 15+.

Reklamní zastoupení v rámci jednotlivých kanálů bude od ledna 84 procent pro hlavní kanál, 14 procent pro Nova Cinema a dvě procenta pro kanál Fanda oproti letošnímu jednomu procentu.

Rozšíří se programová nabídka

Programová nabídka skupiny Nova, do které patří také kanál Nova Sport, by se podle Vlčka měla rozšířit. "Nové kanály máme připravené, ale zatím nejsme ve fázi, že bychom mohli otevřeně mluvit o jejich zaměření," uvedl Vlček.

Obchodní politiku na příští rok zčásti odkryla také FTV Prima, která mimo jiné plánuje o pět procent zdražit cenu o víkendu. V rozhovoru pro server MediaGuru.cz to uvedl obchodní ředitel FTV Prima Martin Konrád, podle kterého televize uvažuje o mediazastupitelství konkurenčních stanic.

"Nepředpokládáme samozřejmě, že bychom zastupovali TV Nova, ale na trhu jsou třeba nějaké další televize, které by o to mohly mít v budoucnu zájem," řekl Konrád.