Velkoobchodní řetězec Makro chce v Česku otevřít nový obchod, který bude zaměřený především na hotely a restaurace. "Tento koncept se jmenuje Eco store, rozvinuli jsme jej ve Francii a funguje už například také v Itálii," řekl generální ředitel Makra v Česku Axel Hluchy.

V podstatě se jedná o menší obchod s prodejní plochou do čtyř tisíc metrů čtverečních. "To je zhruba třetina obchodu, který máme například ve Stodůlkách," vysvětlil Hluchy. Obchody Eco store se zaměřují na širší nabídku čerstvého zboží, masa, ryb, pečiva, ovoce, zeleniny a dalších produktů.

Nyní společnost tento projekt rozjela i v tuzemsku a hledá vhodný pozemek. Ten by měl být v centru Prahy, tak aby to klienti z řad hotelů a restaurací v Praze měli blízko. "Ne že by to bylo na Staroměstském náměstí, ale ne příliš daleko od toho. Máme už i vytipované lokality v Praze, které by nás zajímaly," doplnil Hluchy s tím, že termín otevření závisí převážně na otázce, kdy společnost najde vhodný pozemek.

HNByznys na facebooku

/klikem na ikonu vstupte na profil/

Hluchy ale doufá, že firma pozemek získá už v příštím roce. Právě klienti z hotelů a restaurací představují pro Makro rostoucí část klientely. Naopak prodej obchodníkům vázne. Proto Makro otevře příští rok na jaře či v létě v Praze i nový distribuční sklad určený především pro klienty z oblasti hotelů a gastronomie.

Naopak expanzi klasických nových obchodů nyní společnost neplánuje. "V této situaci to nemá v podstatě žádný smysl," řekl Hluchy v rozhovoru.

Firma chce v pražských Stodůlkách otevřít příští rok na jaře i nové zákaznické centrum. V tom by měla být i profesionální předváděcí kuchyně, v níž budou probíhat různá školení pro klienty Makra, ale i semináře pro hobby kuchaře. Podobné školicí centrum má makro už v Bulharsku, Polsku a Maďarsku.