reklama
reklama
19. 9. 2012 | poslední aktualizace: 24. 9. 2012  08:53

Makro chce otevřít speciální obchod pro hotely a restaurace. Stát má v centru Prahy

Expanzi nových velkých obchodů řetězec Makro na českém trhu pozastavil. Místo toho se pouští přes franšízy do maloobchodu a brzy chce otevřít i novou prodejnu, která bude zaměřena téměř výhradně na hoteliéry, provozovatele restaurací a catering.
Pavla Francová
Pavla Francová
editorka
Čtěte více o: Makro | velkoobchod | maloobchod
Axel Hluchy, Makro
Axel Hluchy, Makro
foto: Lukáš Bíba

Velkoobchodní řetězec Makro chce v Česku otevřít nový obchod, který bude zaměřený především na hotely a restaurace. "Tento koncept se jmenuje Eco store, rozvinuli jsme jej ve Francii a funguje už například také v Itálii," řekl generální ředitel Makra v Česku Axel Hluchy.

V podstatě se jedná o menší obchod s prodejní plochou do čtyř tisíc metrů čtverečních. "To je zhruba třetina obchodu, který máme například ve Stodůlkách," vysvětlil Hluchy. Obchody Eco store se zaměřují na širší nabídku čerstvého zboží, masa, ryb, pečiva, ovoce, zeleniny a dalších produktů.

reklama

Nyní společnost tento projekt rozjela i v tuzemsku a hledá vhodný pozemek. Ten by měl být v centru Prahy, tak aby to klienti z řad hotelů a restaurací v Praze měli blízko. "Ne že by to bylo na Staroměstském náměstí, ale ne příliš daleko od toho. Máme už i vytipované lokality v Praze, které by nás zajímaly," doplnil Hluchy s tím, že termín otevření závisí převážně na otázce, kdy společnost najde vhodný pozemek.

HNByznys na facebooku

/klikem na ikonu vstupte na profil/

Hluchy ale doufá, že firma pozemek získá už v příštím roce. Právě klienti z hotelů a restaurací představují pro Makro rostoucí část klientely. Naopak prodej obchodníkům vázne. Proto Makro otevře příští rok na jaře či v létě v Praze i nový distribuční sklad určený především pro klienty z oblasti hotelů a gastronomie.

Naopak expanzi klasických nových obchodů nyní společnost neplánuje. "V této situaci to nemá v podstatě žádný smysl," řekl Hluchy v rozhovoru.

Firma chce v pražských Stodůlkách otevřít příští rok na jaře i nové zákaznické centrum. V tom by měla být i profesionální předváděcí kuchyně, v níž budou probíhat různá školení pro klienty Makra, ale i semináře pro hobby kuchaře. Podobné školicí centrum má makro už v Bulharsku, Polsku a Maďarsku.

Autoři: Pavla Francová
reklama
Zobrazit náhled
Zbývá 1000 znaků
Makro není velkoobchod (Jerabek)
Makro je hybrid obchodu s managery bez selského rozumu.Je to ukázka...
Vystavení faktury obchodníkem nezakládá povinnost si (Kadeřábek)
dát tento doklad do účetnictví.
České Makro je nezajímavé (Bureš)
Nabídka zboží se sice trochu zlepšila, ale ty nezajímavé ceny!...
Re: Makro chce otevřít speciální obchod pro hotely a restaurace. Stát má v centru Prahy (Youngtimer)
Pindáte kraviny. Existoval historicky německý řetězec Metro a...
Mýlíte se Vy ... byl jsem tenkrát u toho (Bureš)
Původní záměr řetězce Metro byl zaregistrovat si slovní označení...
Zobrazit diskusi
Nejčtenější
reklama
VIDEO
El Pollo loco sází zejména na pokrmy latinskoamerických receptur.
Vysoké ceny akcií i relativní předvídatelnost amerického burzovního trhu...
reklama
reklama
reklama