reklama
reklama
22. 5. 2012 | poslední aktualizace: 22. 5. 2012  16:51

Wall Street Journal píše o českých vlacích, vyzdvihuje Jančuru i Novotného

Dostat se na stránky prestižního ekonomického deníku The Wall Street Journal se v minulosti povedlo jen několika málo českým osobnostem a firmám. V úterý se po bok prezidentů Klause a Havla, nebo třeba šéfů v Česku působících bank a energetických firem, přidali i čeští železniční dopravci.
Karel Tinl
Karel Tinl
vedoucí HN Byznys
Czech Trains Tempt Travelers Off Roads - článek na Wall Street Journal
Czech Trains Tempt Travelers Off Roads - článek na Wall Street Journal
foto: WSJ.com

"Česká železnice láká pasažéry na pohodlné sezení a komfortní služby," píše na svých stránkách ekonomický deník The Wall Street Journal.

Czech Trains Tempt Travelers Off Roads - článek na Wall Street Journal čtěte ZDE

Liberalizaci české železnice popisuje sice až na 29. stránce své evropské verze, i tak ale lze poměrně rozsáhlý článek popisující konkurenční boj Radima Jančury, Leoše Novotného a Petra Žaludy považovat za ojedinělý.

Wall Street Journal zmiňuje především rozdíly mezi přístupem RegioJetu, Leo Expressu a Českých drah k zákazníkovi. Jako velmi pozitivní hodnotí především služby soukromých přepravců. 

"Konkurence mění dlouho zavedené zvyklosti. Železnice se v Česku stává efektivnější a aktivnější směrem k zákazníkovi. Přispívá navíc ke snížení letecké a automobilové dopravy," komentuje vyjádření zástupců dopravců Chris Jackson - britský expert na středoevropskou železnici.

reklama
Anketa
Souhlasíte s výroky Radima Jančury?
92%
6%
Hlasovalo 3534 čtenářů

Zpráva prestižního deníku The Wall Street Journal (WSJ) přichází navíc v den, kdy brněnský podnikatel Radim Jančura zaslal otevřený dopis českému premiérovi a ministrům financí.

Tvrdí v něm, že by vláda měla majetek, který v minulosti zdarma při transformaci státní železniční dopravy získaly České dráhy, bezplatně převést zpět na stát a zodpovědně prodat.

Jančura, který v rámci skupiny Student Agency vlastní železničního dopravce RegioJet se obává případného narušení konkurence na železnici, pokud by České dráhy za tento majetek získaly peníze a jimi financovaly obnovu svých vlaků.

Proti případnému placenému převodu nádraží z majetku Českých drah by mohla zasáhnout Evropská komise, varuje Jančura. Šlo by podle něj o nedovolenou podporu jednoho z dopravců.

Stát by navíc z prodeje majetku, který by na něj České dráhy bezplatně převedly zpět, mohl získat 40 až 50 miliard korun k sanování výpadků příjmů do státního rozpočtu, uvedl Jančura.

Otevřený dopis Radima Jančury - klikem otevřete...

Radim Jančura - otevřený dopis premiérovi

Autoři: Karel Tinl, ČTK
reklama
Zobrazit náhled
Zbývá 1000 znaků
A co silnice? (Bananová republika)
Nechtěl by si pan Jančura taky koupit silnice po kterých jezdí...
Re: Wall Street Journal píše o českých vlacích, vyzdvihuje Jančuru i Novotného (anonym)
trapnej příspěvek
Vančura je šašek (anonym)
Nevidím důvod, proč by se měly dráhy prodávat jen protože si to...
"Prestižní" WSJ byl relativně nedávno přistižen jak si (Le Chien Rouge)
v Evropě nafukuje vlastní čtenost, právě té citované evropské...
Nevhodný příspěvek ()
Tento příspěvek byl redakcí označen jako nevhodný.
Zobrazit diskusi
Nejčtenější
reklama
VIDEO
Socialbakers (zleva Jiří Voves, Josef Šlerka a Jan Řežáb) se budou brzy stěhovat do nových prostor ve Foru Karlín.
Aleš Černý
Víme první
Když před dvěma měsíci Socialbakers dostali investici půl miliardy korun,...
VIDEO
těžba (ilustrační foto)
Robert Břešťan
Grafika
Vláda chce výrazně zvýšit příjmy státu a obcí z úhrad za vydobyté nerostné...
reklama
reklama
reklama