reklama
reklama
20. 3. 2012 | poslední aktualizace: 22. 3. 2012  09:54

McDonald's sází na Apple. V budoucnosti by měly zmizet fronty u pokladen

Celkem 60 nových restaurací chce hamburgerový řetězec McDonald's postavit v příštích 20 letech v Česku. Kromě toho se chce zaměřit i na zapojení nových moderních technologií.
Libor Akrman
Libor Akrman
šéfredaktor ProByznys.info
Čtěte více o: McDonald´s | Apple | potraviny | restaurace
Šéf McDonald´s Radek Janalík
Šéf McDonald´s Radek Janalík
foto: HN - Lukáš Bíba

Potravinový řetězec rychlého občerstvení McDonald's buduje užší vztahy se společností Apple. "V tuto chvíli to vypadá na užší spolupráci," říká v exkluzivním rozhovoru pro IHNED.cz Radek Janalík, generální ředitel McDonald's pro Českou a Slovenskou republiku.

V rámci USA už podle něj spolupráce začíná fungovat. "Jedním z důvodů je i to, že se technologie Applu používají i pro interní účely tréninku našich lidí, v kontrole, a tedy nejen pro zákazníky."

Podle Janalíka je a bude Apple z hlediska vizionářství "číslo jedna" i v příštích letech.

reklama

Šéf české pobočky řetězce předpokládá, že nejmodernější technologie budou i součástí restaurací McDonald's.

"Už dnes testujeme nové koncepty. Např v Evropě se připravuje tzv. Family store, který využívá ty nejmodernější technologie - využívání zejména produktů a aplikací Apple pro komunikaci mezi zákazníkem a obsluhou, nebo zároveň interaktivní koutek pro děti, kde kromě běžné zábavy zkoušíme i interaktivní hry prostřednictvím promítání na podlahu, kde si děti hrají," naznačuje cesty dalšího vývoje.

Podle Janalíka bude za pár let běžné, že si i jídlo z fastfoodu objedná zákazník na dálku přes internet nebo pomocí mobilního telefonu a poté si ho už jen přijde vyzvednout a zaplatí ho také mobilem.

Konec klasického prodeje

"Klasický prodej, kdy si vystojíte frontu u pokladny, objednáte si, zaplatíte a potom dostanete jídlo, postupně vymizí. Někde si jídlo objednáte, někde jinde ho zaplatíte a někde jinde si ho jenom vyzvednete, bude pro vás jednodušší. A těch způsobů bude spousta," domnívá se Janalík.

Poměrně běžné již podle něj v Evropě je, že lidé, kteří nerozumějí názvům nabídky v místním jazyce,  objednávají si přes speciální kiosek.

"Tam si objednávku namačkají ve svém jazyce, zaplatí kartou a pak si jídlo jen vyzvednou na základě vytištěné objednávky," ukazuje rozbíhající se trendy.

V Česku si však na podobné vymoženosti ještě počkáme. "Potřebujeme nejdříve vyladit pokladní systém, což nás čeká příštích 18 měsíců," dodává.

Portabilní sendviče

Jako další plán pro nejbližší měsíce zmiňuje výměnu hraček za knížky u dětských jídel nebo projekt nových „portabilních sendvičů“.

Ty mají zlepšit jejich konzumaci na cestách.

"Víme, že ty tradiční velké sendviče se dají těžko jíst v autě, protože je tam hodně salátů a zeleniny. Pracujeme tedy na tom, aby ze sendvičů nevypadávaly."

Jak vnímá 20 let na trhu v Česku? Jak bude vypadat McDonald's za 20 let? Kde všude se chystá expandovat?
To vše najdete ve středu na stránkách HN Byznys v obsáhlém rozhovoru s Radkem Janalíkem, šéfem McDonald's pro Česko a Slovensko. Těšit se můžete i na fotogalerii z míst, kde vznikají hamburgery a další fastfoodové dobroty.

Autoři: Libor Akrman
reklama
Zobrazit náhled
Zbývá 1000 znaků
Kde je ten rozhovor? (Mirek)
Je středa a mám před sebou HN Byznys. Kde je, prosím vás, ten...
v Mcdonalde budú ponúkať (sociálny štát)
jablká a jablkové šťavy. Prejdú na zdravú výživu. Bude tam visieť...
McDonald's sází na Apple. V budoucnosti by měly zmizet fronty u pokladen (Václav)
Asi budu vypadat jako konzerva, ale mně nevadí přijít do obchodu...
Hrom, Blesk a Nova hadr... (anonym)
Jo milej pane, tomu se asi do budoucna nevyhneme nikdo. Nešťasná...
Říkají že jsem blonďatá blbka (anonym)
když chodím do mekáče. Já, to tam ale miluji. Co na tom, že je...
Zobrazit diskusi
Nejčtenější
reklama
VIDEO
El Pollo loco sází zejména na pokrmy latinskoamerických receptur.
Vysoké ceny akcií i relativní předvídatelnost amerického burzovního trhu...
VIDEO
Obchodní dům Tesco
Philip Clarke skončí k 1. říjnu jako šéf britského obchodního řetězce...
reklama
reklama
reklama