Pokud za čtrnáct dní přijedete k supermarketu na týdenní nákup, může vás překvapit změna v dosud prázdném rohu parkoviště. Bude tam stát přívěs či kiosek, tři čtyři vyleštěné vozy a nad nimi billboard se značkou AAA Auto.

"Jde o náš nový projekt, takzvané pojízdné výkupny. Mobilní prodejny a zároveň výkupny použitých vozů v místech, která nemáme pokryta sítí poboček," uvedla Karolína Topolová, viceprezidentka společnosti AAA Auto. Její firma je v zemi první, která s touto nabídkou přichází.

K novému způsobu prodeje se největší obchodník s ojetými auty v zemi, společnost AAA Auto, nechal inspirovat rostoucím počtem supermarketů. V řadě měst stojí vedle sebe a jejich parkoviště jsou zpoloviny prázdná.

Po dohodě s majiteli, jejichž jména zatím nechce Topolová zveřejnit, využije firma AAA Auto část parkoviště k nabídce svých služeb. Místo aby firma čekala, až zákazníci zamíří do jejích středisek, jde sama aktivně na místa, kde se její potenciální zákazníci koncentrují. Poplatky za trvalý pronájem části parkoviště se budou lišit podle toho, jak velkou část a v jakém městě si AAA Auto pronajme.

"Zákazník si může nechat svůj vůz ocenit, může ho i na místě prodat. Bude tam několik vozů, aby si klient utvořil představu o úrovni naší nabídky. Bude tam připojení na internet, kde se zákazník může podívat na nabízené vozy v našich pobočkách, pravidelně tam bude specialista na výkup i na prodej," vysvětlila Topolová.


Její firma chce mobilními autobazary povzbudit stagnující prodej ojetých aut v zemi.

Síť AAA Auto v prvním pololetí prodala 18 840 vozů, což je meziročně o 3,4 procenta méně. Toto množství představuje čtvrtinu použitých aut, která změní majitele prostřednictvím autobazarů. Prodej autobazarů loni klesl z průměrných 200 tisíc ojetých aut ročně na 120 tisíc. To představuje třetinu všech transakcí s ojetými auty. Další dvě třetiny si majitelé prodávají sami mezi sebou. Vyplývá to ze změn v registru motorových vozidel.

Navzdory poklesu počtu prodaných aut tržby i zisk společnosti AAA Auto letos vzrostly. Tržby se zvýšily meziročně o 6,5 procenta na 2,3 miliardy korun a čistý zisk o 232 procent na 58 milionů korun.