Češi na internetu nejčastěji poptávají služby v masážních salonech, instalatérské práce a výpomoc v domácnosti od tzv. hodinových manželů. Vyplývá to ze statistik internetového portálu pro hledání služeb online Službomat.

Statistika průzkumu

Shrnutí výsledků jednoho milionu vyhledávání na webu Službomat.cz:

Častěji na webu vyhledávají muži než ženy, a to v poměru 60 : 40 %

Hlavní cílová skupina: lidé ve věku 25 – 34 let

Nejvíce přístupů ve dnech: pondělí, úterý, čtvrtek

Poměr přístupů počítač / mobilní zařízení: 85 : 15 %

Počet firem v databázi: 25 000

 

V desítce nejvyhledávanějších služeb je také servis počítačů, nabídky kosmetických a kadeřnických salonů, firmy nabízející zpracování webových stránek. Velký zájem je také o elektroinstalační práce a o služby elektrikářů či malířů pokojů.

Hit je hodinový manžel

Vliv na vyhledávání ovšem má i roční období. Zimním měsícům pravidelně vévodí poptávka služeb spojených s relaxací a odpočinkem, na jaře a na podzim jsou hitem autoservisy nabízející výměnu pneumatik. 

Během jara, kdy se lidé věnují údržbě svých domácností, pak na řadu přichází tzv. hodinoví manželé, kteří jsou hitem posledních let. Jejich služeb využívají nejen samoživitelky, ale i kompletní domácnosti a muži. Poptávka po službách hodinových manželů pak vrcholí na konci léta.

"Zpracováváme různé trendy hledanosti a díky nim můžeme poměrně úspěšně předvídat vývoj trhu. Například nejčastěji na internetu služby již nevyhledávají mladé ženy, ale muži v produktivním věku," říká ředitel portálu Službomat Vojtěch Lambert.

Mrtvé pátky

Zajímavé také je, že podle statistik Službomatu je nejvíce služeb vyhledáváno v pondělí, úterý a ve čtvrtek. "Naopak středa či pátek poptávce nijak zvlášť nepřejí," dodává Lambert.

Za poslední dva roky Službomat eviduje přes milion vyhledaných služeb. Server sdružuje na 25 tisíc tuzemských firem všech velikostí i živnostníky. Uživatelé portálu jejich služby a práci průběžně hodnotí, což je pro nově příchozí užitečným vodítkem při výběru.

Ročně portál firmám zprostředkuje zakázky za zhruba deset milionů korun. Nabízí i bezplatné vytvoření profilu, který nahrazuje webové stránky nebo placené marketingové programy a reklamní formáty.