Gmail Sponsored Promotions / Gmail Ads nepatří mezi úplnou novinku, ale jde o zajímavou formu reklamy, která nejenom baví, ale nabízí široké možnosti kreativních nastavení. Představte si, že vaše emailová schránka obsahuje velké množství informací. V poslední době jste dostali hodně zpráv ohledně fotografování, čili je pravděpodobné, že vás budou zajímat produkty nebo služby spojené právě s fotografováním. A na základě toho se vám budou zobrazovat reklamy přesně na míru. GSP funguje podobně jako cílení v obsahové síti Google.

Největší výhodou je, že tento formát reklamy se tváří a vypadá jako klasický email. Reklamní sdělení si můžeme uložit, přeposlat nebo označit jako důležitou zprávu a později se k ní vrátit.

Kde se zobrazuje?

GSP se zobrazuje v horní části účtu emailu nebo na pravé straně. Upoutávka se rozbalí v úplnou reklamu po prokliknutí na odkaz.  GSP můžeme upravit a přizpůsobit na základě našich cílů. Reklama může obsahovat nabídku produktů, služeb, aktuální akci, formuláře anebo třeba videa…

Rozdíl oproti běžným emailovým zprávám je to, že GSP jsou žlutě podbarvené, je u nich logo a zobrazují se úplně nahoře ve výpisu promo, kde jsou více viditelné oproti běžným emailům. Po otevření už nevidíte klasicky psaný email, ale grafické zpracování reklamy.

Jak může GSP vypadat záleží jenom na Vás

Google nám umožňuje nastavení několika formátů. Můžete použít vlastní reklamní kreativu nebo vybrat ze šablony katalogu, výpisu produktů nebo využít vlastní HTML formát. Kreativitě se meze nekladou.

gmail1

Nastavení je velmi jednoduché, intuitivní a hlavně zábavné. Můžete během chvíle vytvořit poutavé reklamní sdělení, které uživatele okamžitě zaujme.

A jak vlastně funguje?

Po prokliknutí na reklamu se vám rozbalí reklamní kreativa, která vypadá jako klasický email nebo newsletter. V tomto případě se platí za první proklik. Po prokliknutí na reklamní kreativu, která vede na konkrétní web, už se neplatí. Za opakované otevření reklamy se rovněž neplatí.

Jaké jsou možnosti cílení?

Cílit tyto reklamy můžeme na pohlaví či věk uživatele. Samozřejmě podobně jako u reklam cílených v obsahové síti Google nám GSP umožňují jazykové a regionální cílení či volbu zařízení, ze kterého se uživatelé přihlašují do Gmailu. Google monitoruje obsah vaší schránky, a tak dále můžeme cílení specifikovat podle klíčových slov nebo témat. Cílení GSP také můžeme doplnit o domény. To se stává silnou zbraní, která Vám může přinést velmi zajímavé výsledky.

A proč využívat tento formát reklamy?

  • Protože Gmail využívá denně milióny uživatelů v ČR.
  • Protože GSP je vhodná nejenom pro podporu BRANDU, ale i k PROMOakcím.
  • Protože GSP nabízí široké možnosti cílení.
  • Protože GSP Vám přinese zajímavé výsledky.
  • A kromě jiného je to velmi jednoduché a interaktivní.

V případě, že byste se chtěli o tomto formátu reklamy dozvědět více, navštivte náš webinář 23.2.2016 v 17:30 hod s názvem Gmail Sponsored Promotions – účinné promo pro Vaše akce aneb reklama v Gmail. Na webináři se dozvíte, co jsou GSP, jaké existují možnosti cílení a proč je dobré začít právě s tímto formátem reklamy. Registrovat se můžete zde.