Internetový supermarket Rohlík.cz expanduje do pěti českých měst. Nově bude rozvážet v Plzni, Liberci, Ústí nad Labem, Hradci Králové a Pardubicích. Díky tomu bude dostupný pro 2,5 milionu obyvatel. Závozové území rychle rozšiřují i konkurenční e-shopy s potravinami.

Zákazníky v nových lokalitách bude Rohlík.cz obsluhovat z pražského skladu. "V roce 2016 jsme se soustředili na Prahu. Poptávka je zde tak velká, že na expanzi nebyl prostor. Letos jsme po Liberci, Ústí nad Labem, Plzni, Hradci Králové a Pardubicích připraveni se postupně rozšířit i do dalších měst," uvedl zakladatel Rohlík.cz Tomáš Čupr. E-shop dosáhl loni obratu kolem miliardy korun.

Konkurenční Košík.cz začal v prosinci rozvážet zboží například v Chomutově, Mostě, Hradci Králové, Olomouci, Brně, Přerově, Ostravě a Frýdku-Místku. Služba je tak dostupná pro 5,5 milionu zákazníků. Tržby chce firma letos zvýšit na miliardu korun.

Také Kolonial.cz chystá další expanzi. E-shop nabízí 11 500 položek potravin i potřeb pro domácnost a je dostupný pro tři miliony obyvatel. Pokrývá mimo jiné Prahu, střední Čechy, Plzeň, Rokycansko, Hradec Králové či Pardubicko.

Kolonial také chystá změny, chce se stát jedničkou na trhu jak pro velké zásobovací nákupy domácností, tak pro firmy. E-shop už přepracoval svůj web. "V blízké budoucnosti pak Kolonial zjednoduší a zrychlí nákupy pomocí nabídky automatického doplňování košíku v případě docházejících potravin nebo rychlých asistovaných nákupů," uvedl marketingový ředitel Ondřej Tomeš.

Nejdéle na on-line trhu působí Potraviny on-line obchodního řetězce Tesco, dále třeba Nakupdomu.com, Myfoodmarket.cz, Potravinydomu.cz, NakupteSi.cz a další. Na on-line trh se chystá vstoupit i řetězec Globus či diskont Lidl.

Prodej potravin přes internet patřil loni k nejrychleji se rozvíjejícím kategoriím zboží. V roce 2015 se obrat trhu pohyboval kolem 5,5 miliardy korun.