1. Zaměřte se na mobilní vyhledávání

Pokud chcete zvýšit návštěvnost ve vašem kamenném obchodě nebo na vašich webových stránkách, musíte mít připravený web pro nával mobilních návštěv. A to i v případě, že vám Google Analytics říkají, že k vám návštěvníci zavítají nejčastěji z desktopu. Doba se totiž mění.

Mobil převzal nadvládu ve vyhledávání, responsivní design je zde s námi nějakých pár roků, takže pokud jste se k implementaci responsivní verze ještě nerozhodli nebo nedostali, je nejvyšší čas.

Google v polovině října oznámil, že bude rozdělovat indexování mobilního a desktopového vyhledávání. Mobilní indexování přitom plánuje brát jako primární a bude aktualizováno rychleji než desktopové. Stále jde o vyhledávání. Co se konverzního poměru týče, desktop je zatím v lehkém vedení.

Uživatelé využívají mobil ve chvíli, kdy potřebují vyplnit volnou chvíli, například cestou do práce, když potřebují rychle najít důležitou informaci, jako například adresu pobočky nebo cenu produktu, teď před Vánoci i inspiraci na dárky.

V PPC kampaních byste proto neměli zapomínat na:

  • Úpravu mobilního biddingu
  • Nastavení všech rozšíření/ lokalita, podstránky, volání, poznámka, aplikace a nově rozšíření text
  • Nové rozšířené inzeráty jsou mobilní
  • Zobrazení reklamních bannerů v aplikacích

2. Investujte do marketingu

Investuje peníze i čas do marketingu a buďte unikátní. Pravdivé klišé, které se zejména v období před Vánoci mění v zásadní. Správný marketing vám do budoucna připraví pevnou půdu pod nohama.

3. Kontrolujte SEO pravidla

SEO není jen pro ten vyhledávač, který má svojí základnu v USA, SEO je také pro uživatele. Zaměřte se na kontrolu SEO u kompletně celého webu, zároveň také u jednotlivých produktů.

  • Meta description – Unikátní popis stránek i produktu (zkuste třeba vánoční copywrite)
  • Obrázky a jejich popisky – Všechny obrázky musí mít popisky a alternativní popisky konkretizované právě k tématu (NE 12412.jpg, ale benzinova-sekacka-honda.jpg). Optimalizujte také jejich velikost obrázků, čím menší, tím rychlejší načítání.
  • Titulky a nadpisy – Unikátní titulky stránek a také jejich nadpisy. Musí obsahovat klíčové slovo.
  • Obsah – Vytvořte obsah, který donutí uživatele sdílet a vy ho můžete sdílet na sociálních sítích. Zaměřte na obsah, který uživateli pomůže (napříklas 10 věcí, které koupit manželce k Vánocům).

Pokud neinvestujete, do PPC kampaní dáváte tak šanci vaší konkurenci. Je potřeba zlepšit průměrné pozice pro nejdůležitější publika a vyhrát nejdůležitější aukce!

Podívejte se na:

  • Procento ztracených zobrazení
  • Průměrnou pozici
  • Hledanost na Vánoce v rámci vašeho oboru
  • Vyčleňte si dostatečný rozpočet na ty nejdůležitější kampaně

4. Mějte originální a nápadité marketingové sdělení

Pokud nebudete originální, tak nebudete nikoho zajímat. Nehledejte ve slově originální blikající bannery nebo ten nejlepší reklamní text. Vy jste originál sami o sobě. Prezentujte sebe a prezentujte to, jak lidem svými produkty a službami pomáháte. A dalším krokem je jejich zapojení do procesu. Vytvořte interakci a využijte k tomu sociální sítě. Přečtěte si náš článek o Facebook marketingu o Vánocích.

5. Vytvořte si marketingovou personu

Zastavili jste se někdy nad tím, kdo je váš zákazník? Sedněte si a zvolte si, kdo jím je. Vytvořením marketing persony získáte přehled o tom, kdo vaši zákazníci skutečně jsou a budete schopni na ně jednodušeji cílit ve všech svých kampaních. A jak si takovou personu vytvořit? Rozeberte svého zákazníka do největšího detailu. Více info třeba v tomto článku na Včeliště.

6. Buďte kreativní

Neprodávejte výhody firmy. Místo toho nabídněte řešení zákazníkova problému.

  • Využívejte ETA inzeráty
  • Bannery, či reklamní texty s vánoční tématikou
  • Cílení v GDN na konkrétní weby s vánoční tematikou

7. Remarketing je nutností

Využijte Google Analytics. Zjistěte, které url (stránky produktů, články…) fungovaly minulý rok a proč. Následně zanalyzujte jestli se dají tyto stránky znovu využít i tento rok. Pokud měl třeba jeden článek vysokou návštěvnost klidně ho upravte na tento rok a znovu sdílejte na sociálních sítích. Zjistěte také, co minulý rok nefungovalo a odkud lidé odcházeli (Bounce rate). To zkuste využít  k tomu, abyste se vyvarovali stejných chyb a nebo zkuste ty chyby najít. Pomalu se načítající stránka, nerelevantní obsah nebo špatná optimalizace. Učte se ze svých úspěchů i chyb.

Remarketing by neměl chybět v žádné kampani. Je to skvělá příležitost, jak se připomenout uživateli, aby dokončil nákup. Ale POZOR na časté zobrazení – může způsobit negativní zážitek a uživatel nemusí nakupit – takže všeho s mírou.

  • RLSA – Remarketing ve vyhledávání
  • Dynamický remarketing
  • Nastavte omezení frekvence
  • Využijte vyšší bidding u vysoko relevantních publik například jako opuštěný nákupní košík
  • Oslovte zákazníky, kteří nakoupili minulý rok

8. Využijte Google nákupy 

Využijte nabízené možnosti od Google a začněte prodávat také přes Google Merchant Center.

Připravte svůj web na to, aby se vaše produkty ve vyhledávači Google zobrazovaly nejlépe. Připravte svým produktům strukturovaná data. Dále se zaměřte na získání nějakého hodnocení k vašim produktům. Je to velice důležitá informace pro zákazníky. Čím více hodnocení, tím větší šance, že zákazník navštíví váš web a třeba i rovnou nakoupí.

  • Strukturovaná data: Podívejte se na Google návod.
  • Hodnocení: Snažte se získávat od zákazníků hodnocení. Využijte k tomu třeba email o potvrzení objednávky nebo pošlete nový email týden po doručení produktu či služby.
  • Produktové fotky a popisky: Optimalizujte kvalitu a velikost. Použijte unikátní popisky a v nich klíčová slova.
  • Cílová stránka: Zde zákazník musí najít daný produkt a nákup dokončit jednoduše bez nějakých rušivých elementů.

9. Zkontrolujte XML feed

V případě, že máte e-shop, je potřebné zkontrolovat funkčnost XML feedu. Není nic horšího, než zamítnuté produkty v Google Merchant center. Google nákupy budou patřit mezi nejsilnější konverzní kampaně.

  • Upravte zamítnuté položky v XML feedu
  • Vyčleňte si dostatečnou investici na Google nákupy
  • Využijte remarketingového publika a podpořte zobrazení u nejrelevantnějších publik
  • Používejte štítky

Pokud chcete něco ve svém XML feedu upravit použijte tento XML Editor.

10. Přihlaste se na bezplatný webinář

Pokud se chcete k tématice PPC a SEO kampaní dozvědět více, přihlaste se na bezplatný webinář, který pořádá Agentura Najisto v úterý 1. listopadu. Registrovat se na něj můžete ZDE.